Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har några felkodsläsare och elm327 funkar till min v70 1998 att titta upp felkoder och eventuellt släcka vissa sådana.

Medans vol-fcr med seriel kabel behövs då man måste nolla servicelampa osv det klarar inte elm av...
Lucif3r skrev:Jasså, så ELMen fungerar att läsa med? Kan den även läsa ut realtid's data med t ex torque? :)
Tror det är lite när den är tillverkad, jag provade den på en 98 med lysande motorlampa den kunde koppla upp sig men sa bara "det finns inga felkoder" och på den bilen så var det fel på lamdasonden.
andy78 skrev:
Lucif3r skrev:Jasså, så ELMen fungerar att läsa med? Kan den även läsa ut realtid's data med t ex torque? :)
Tror det är lite när den är tillverkad, jag provade den på en 98 med lysande motorlampa den kunde koppla upp sig men sa bara "det finns inga felkoder" och på den bilen så var det fel på lamdasonden.
Tror som dig att det är rena lotteriet huruvida det fungerar eller ej med ELM till våra modeller ;)
Arbu11 skrev:
andy78 skrev:
Tror som dig att det är rena lotteriet huruvida det fungerar eller ej med ELM till våra modeller ;)
Det är inte alla modeller som stödjer obd2 standarden utan det är ett eget system därav att det ej fungerar.
Det är inte alla modeller som stödjer obd2 standarden utan det är ett eget system därav att det ej fungerar.
Aha okej! Har prövat med min brorsas OBD2-läsare från Biltema, den verkar inte fungera, då borde jag alltså behöva VOL-FCR? ;) Har iaf beställt en VOL-FCR-kabel och sånt så!
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]