- lör 27 okt 2012, 09:21
Kör alltid värmaren i 20 minuter oavsett om jag bara kör några km. Underhållsladdar alltid batteriet under den kalla säsongen när bilen står hemma. Finns några filmer på Youtbe om denna värmare, dock inte hur man tar bort den vilket är bökigt. Tror det finns någon tråd om hur man tar bort den.
VolvoNisse skrev:Är det svårt att plocka isär värmaren ?Har du provat att koppla bort batteriet i några minuter? Hade liknande problem med rykande värmare och startproblem för c 2 år sedan. Helt plötsligt var det bara tyst om man försökte starta den. Tog bort batteriet i nån minut, sen gick värmaren igång och då fick den gå tills den slog av efter en timme. Sen dess har den faktiskt funkat bra med undantag för någon gång då den rykt , eller startat om. Då har det dock varit långt (månader) mellan värmarstarter.
Har provat många gånger att starta den, men gick inte.
När jag kollade om det fanns felkoder så hade den satt något på CPM, men vad vet jag inte.
När den senast fungerade (igår) så rykte det och stank om den, men nu går den inte alls längre.
Har VIDA DICE, men den fick ingen kontakt med bilen, läste i 10 minuter, sen fick jag avbryta.
/VolvoNisse
Kör alltid värmaren i 20 minuter oavsett om jag bara kör några km. Underhållsladdar alltid batteriet under den kalla säsongen när bilen står hemma. Finns några filmer på Youtbe om denna värmare, dock inte hur man tar bort den vilket är bökigt. Tror det finns någon tråd om hur man tar bort den.