- fre 07 sep 2012, 14:30
RonniePersson skrev:Ang Polestar: Vad säger ni om att installera Polestar optimering i en Volvo V70 2,4 D 06:a,(163 hk, 340 nm) med automat? Bilen har några år på nacken nu, och har rullat 18 600 mil. Tycker effekten räcker väl till, men är ändå sugen på Polestar som skulle ge 205 hk och 450 nm. Fick reklam om detta efter att jag ägt bilen i en vecka.Jag hade en 2,4D 2008 163hk/340nm som jag satte in Polestar på, tyckte det blev en enorm skillnad, betydligt mer än vad jag själv trodde att 42hk/110nm skulle göra, blev en helt annan körupplevelse. Kan inte annat än rekommendera detta. Förbrukningen gick upp men det berodde nog mest på större inspiration i körningen :) Vad gäller bilens ålder och antal mil om det påverkar hållbarheten något kan inte jag kommentera kring. Personligen litar jag på Volvos omdöme och om de tillåter en bil som har några år på nacken att så skall det väl hålla?!?
Men det är ju just detta, att bilen inte är ny, och redan rullat 18 600 mil. Är det så att säga försent att effektoptimera bilen? Att den håller i motorn & växellådan i 7-8000 mil till är det viktigaste för mig. Tilläggas kan att bilen är totalt fullservad sedan ny av en personlig mekaniker på Volvoverkstaden.
Mvh Ronnie
- By 20FJan