Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå. Jag försöker få bort växelknoppen och damasken men lyckas inte så bra efter att ha läst på lite olika forum där någon får för sig att man måste skära i sönder den.. Jag har försökt allt men lyckas inte så bra.. så undrar om någon vet hur jag får av knoppen och damasken då jag ska byta allt till en nya damask och en knopp i läder istället för plast.. Volvo S70 -97. Snälla hjälp.. Tack i förhand.

Bild
Senast redigerad av 3 Rohlin94, redigerad totalt 0 gång.
Det var länge sen jag demonterade på min 850 men vill minnas att man lossade damasken underifrån sen frigjorde man clipsen på knoppen underifrån och drog rakt upp, så son han gjorde i beskrivningen känns inte riktigt rätt
Tungviktarn skrev:Det var länge sen jag demonterade på min 850 men vill minnas att man lossade damasken underifrån sen frigjorde man clipsen på knoppen underifrån och drog rakt upp, så son han gjorde i beskrivningen känns inte riktigt rätt
Okej, Så den svara ringen som är helt förstörd för tillfället ska man trycka in och försöka dra ner? Visas saäger att knoppen sitter limmad på -97..
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]