Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Arne skrev:Är man lite händig så är det klart billigast att köpa grejorna och montera det själv, då sparar man en rejäl slant. De två vanligaste förekommande fabrikaten är DEFA & Calix, som finns i välsorterade tillbehörsfirmor. Om man nu inte vill handla det på Volvo, det lönar sig ofta att ringa och höra efter priserna.
Självklart ska man göra det själv om man är lite händig, då det inte är svårt.
MEN !!! det är skilnad att montera Defas eller Calix sats mot Volvos, så köp volvos sats!

Ja det är Calix som tilverkar Volvos värmare, men det är inte sama saker i den Calix satsen du köpen nån annan stans än på Volvo.

Det är värt varenda krona att Köpa Volvo satsen :!:
Användarvisningsbild
av Pelle-Bäck
Vad kostar Volvos sats komplett med värmare och kupéuttag ?
Användarvisningsbild
av A80TD
Den gick på 2145:- när jag köpte den förra hösten, har jag för mig.
av nep
Den gick på 2145:- när jag köpte den förra hösten, har jag för mig.
Stämmer nog bra. Jag betalade nog detsamma för min för ett par veckor sedan. Hittade sedan en mekaniker som monterade allt för 700kr. Mycket skönt med en varm bil en kall morgon.
av Luzion
Köp alla delar på Volvo för ca 2000:- och boka sedan tid på någon mindre verkstad så har du vips sparat över tusenlappen. Jag pröjsade 3000:- allt som allt för motor- och kupévärmare plus jobbet. :)
av galnast333
Köpte DEFA delar på Mekonomen i går för 2000 prick.(motorvärmare+kupefläktuttag) och monterade allt i dag. Det gick hyfsat lätt att montera och tog ca 3 timmar. Volvos egna prylar verkar vara betydligt lättare att montera, speciellt intagskabeln som har allt förberett i kofångaren på V70N iallafall.
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]