Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av K-Man
En batteriladdarenhet har brunnit i kupén på min ambulans och nu luktar det inte tårta i bilen. Hur tar man bort dålig lukt i gamla bilar?

Har hört om nåt bilhandlarknep att ställa in en skål ammoniak i bilen över natten, kan det stämma?

Tacksam för alla tips (utom wunderbaum)
av Addekarlsson
Nej, inte ammoniak, men ättiksprit, som köps på literflaska i vilken mataffär som helst. :D
Ställ in ett par skålar och låt stå en vecka. Behövs det mer, så byt ut ättikan och ställ in nytt igen, och så där fortsätter du tills lukten är borta.
Sen kan man våtdammsuga inredning med därför avsedd dammsugare, för att "städa" bort lukter ytterligare.

Mvh/ Adde
av schlobban
Eller så gör du det enkelt för dig och hänger in en doftgran med lämplig doft!

Garanterad succé
Användarvisningsbild
av Caffis
Dra av en riktig brakis och tänd en fet ciggarr då märks det inte,.. Skoja bara kolla annars med någon bilrekond firma dom har en ozonaparat som ställs i bilen ett dygn eller så så blir du av med lukten kostar nog lite men men det gör böd och mjölk oxå.
Användarvisningsbild
av Caffis
Frugan säger en skål med ättika!!! ?? vad vet jag inte lönt att säga emot.. :shock: :wink:
av schlobban
Att hänga in en doftgran kostar 15 kr på närmaste bensinmack, varför göra det dyrare för sig än det behövs?
av Addekarlsson
För att med en doftgran får man inte bort dofter?
En doftgrandöljer dofter, och kan i vissa fall leda till sämre odörer än man tänkt.

Mvh/ Adde
av schlobban
Addekarlsson skrev:För att med en doftgran får man inte bort dofter?
En doftgrandöljer dofter, och kan i vissa fall leda till sämre odörer än man tänkt.

Mvh/ Adde
åfan..
Användarvisningsbild
av siviak
Finns en grej som heter "Yoko Air", finns som antingen spray eller en slags "kudde" som hängs upp och ska rena luften. Funkar kalas utan att ersätta dålig lukt med annan doft. Sålde dem på Meca när jag jobbade där, vet inte om de har produkten längre men borde finnas på varje välsorterad mack.
Min ömma mor jobbar på Anticimex och de nyttjar detta då det förekommer störande odörer i vissa hus.
Kostar inga förmögenhetre heller, ligger långt under hundringen!

PS! Sprayen funkar finfint i dojjorna oxå!!!! :lol:

denna länken kommer från ett annat forum, men handlar om samma grej!
http://www.familjeliv.se/Forum-5-93/m1243948.html

..och här är produkten!
http://www.watski.se/www/produkter_meny ... ode=D9C67D[/code]
av Jooko
GÄller jhu att ta bort Just det som luktar! sen att Försöka få bort BASEN i lukten sen att köra ett dl mått med ättika över natten! sen lägger man en doft gran lite här och där :)

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]