PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av volvo780
Någon som vet om det finns motorer att montera på fönstervev axeln, istället för fönster veven,kanske med knappar komplett???
av Rådlös
Biltema sålde någon "konverteringssats" för många år sedan. Du kanske kan hitta någon sådan?

I din signatur står det Volvo 780, det är väl inte till en sådan du söker fönsterhissar? (Dessutom är 780 i en annan forumavdelning)
av twincab
Hej.
Alternatitv så köper du elhissar till 240 på tex skroten och modifierar så dom passar -73. Jag håller på med en sån "operation" nu till min 144 -73
och det verkar inte vara så krångligt... ??:-/ Kommer så småningom foton på detta i 140 klubbens forum (svor jag i kyrkan nu :?: )

//Erik
av Amarace
twincab skrev:Hej.
Alternatitv så köper du elhissar till 240 på tex skroten och modifierar så dom passar -73. Jag håller på med en sån "operation" nu till min 144 -73
och det verkar inte vara så krångligt... ??:-/ Kommer så småningom foton på detta i 140 klubbens forum (svor jag i kyrkan nu :?: )

//Erik
Blir inte det jäkligt? Är ju inget alls som är likadant i fönsterhissarna mellan 74 o nyare och 73 o äldre?
Har ioförsig inte testat, så det kanske går :)

Ser fram emot bilder på det (så man kan fundera på att göra så själv, har elhissar till 74 o nyare liggandes i överflöd nästan, så att modifiera ett par gör ju inget).

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]