- fre 10 nov 2006, 00:02
Hej.
Blev medlem idag och tänkte jag skulle göra ett försök här:
Har lite strul med dörren på förar sidan.
Det hela började med att centrallåset strulade, låste ibland och ibland inte,
alltså förardörren låste sig ej men allt annat låstes.
Min volvomekaniker sa att det är bara att byta centrallåsenheten.
Märkte även vid senare tilfälle att belysningen till fönsterhisspanlen i dörren började blinka, precis som om det var glapp eller något dylikt i den. Jag trodde detta kunde vara dioderna eller något som var på G att pajja, min volvomekniker sa att det är bara att byta hela enheten.
Tycker mig se ett samband med att detta oftast är när det är kallt ute. :(
Nu när det blev kallt ute så upptäckte jag även att defrosten på backspegeln inte fungerade heller.
Vad kan detta bero på?? Det känns lite märkligt att allt börjar "spöka" samtidigt.
Jag själv misstänker att problemet är redan innan dörren, glappkontakt eller dylikt?!?? :?:
Bilen jag har är en Volvo S60 T5 - 6000 mil - 2001
Tack på förhand
Blev medlem idag och tänkte jag skulle göra ett försök här:
Har lite strul med dörren på förar sidan.
Det hela började med att centrallåset strulade, låste ibland och ibland inte,
alltså förardörren låste sig ej men allt annat låstes.
Min volvomekaniker sa att det är bara att byta centrallåsenheten.
Märkte även vid senare tilfälle att belysningen till fönsterhisspanlen i dörren började blinka, precis som om det var glapp eller något dylikt i den. Jag trodde detta kunde vara dioderna eller något som var på G att pajja, min volvomekniker sa att det är bara att byta hela enheten.
Tycker mig se ett samband med att detta oftast är när det är kallt ute. :(
Nu när det blev kallt ute så upptäckte jag även att defrosten på backspegeln inte fungerade heller.
Vad kan detta bero på?? Det känns lite märkligt att allt börjar "spöka" samtidigt.
Jag själv misstänker att problemet är redan innan dörren, glappkontakt eller dylikt?!?? :?:
Bilen jag har är en Volvo S60 T5 - 6000 mil - 2001
Tack på förhand
Varför använda bromspedalen när det är så roligt att använda "gaspellen"