Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jakobsson
Hej på er.

Är nöjd med ljudet i bilen, (har inget extra bara original) men man har ju nätet fram i instrumentbrädan där det kan sitta en högtalare eller navigator. Nu har jag bara den vanliga stereon i min v70n 02a (något något-603).

Kan man sätta i en högtalare fram och driva den med denna stereon eller ska man krångla med slutsteg eller kanske byta stereo?
av Pebben
jakobsson skrev:Hej på er.

Är nöjd med ljudet i bilen, (har inget extra bara original) men man har ju nätet fram i instrumentbrädan där det kan sitta en högtalare eller navigator. Nu har jag bara den vanliga stereon i min v70n 02a (något något-603).

Kan man sätta i en högtalare fram och driva den med denna stereon eller ska man krångla med slutsteg eller kanske byta stereo?
Vet ju inte vilken stereo du menar med "den vanliga", dock är det troligt att du inte kan det eftersom du inte har en högtalare där.
Jag skulle rekommendera:
1. Gör inget, du är ju nöjd?
2. Skaffa HU-803 (Volvo original) med slutsteg och centerhögtalare. Problemet då är att man gärna även byter övriga högtalare så det blir ett större projekt.
Användarvisningsbild
av MartinS
HU-603 kan inte driva centerhögtalaren eftersom det inte är en prologic stereo. Du behöver en HU-803 för det.

/Martin
Användarvisningsbild
av OFFO
Om du tar + från en högtalare och - från en annan.
Så går det. Men du bör nog ha förstärkare installerad.
Om du inte har, köp en på skroten, installera och betala Volvo för ny mjukvara. Du får "fejk" center 8)
Användarvisningsbild
av jakobsson
Mm tål att tänkas på. Är det krångligt att installera hu-803? Och är det värt det? Blir det mycket bättre ljud?

Är som sagt va nöjd med det jag har men man vet ju inte vad som finns på "andra sidan".

Någon som jämfört 603 mot 803?
Användarvisningsbild
av Driver64
När jag aktiverar centerhögtalaren i min HU-803 så blir det en ganska maffig ljudupplevelse. Ljudet som ska vara i mitten är verkligen i mitten.
av volvis
jakobsson skrev:Mm tål att tänkas på. Är det krångligt att installera hu-803? Och är det värt det? Blir det mycket bättre ljud?

Är som sagt va nöjd med det jag har men man vet ju inte vad som finns på "andra sidan".

Någon som jämfört 603 mot 803?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=11538

Jag har gjort en tipstråd om detta!
Användarvisningsbild
av Scania
MYCKET bra och tydlig beskrivning, volvis! Tack! :)
Användarvisningsbild
av jakobsson
helt superbra!!!!

Alltid lättare när man har bilder att gå efter.

Tack för den. Jag e nöjd.

Bara ut på skroten och jaga stereo nu då!
av JT
Har en HU 603 där centrumhögtalaren är inkopplad, det var gjort när bilen var ny.

S60-02

Polestar kör jag med, då är det in[…]

Det vet jag inte. Nu skulle de kolla om de kunde f[…]

Nej det har i alla fall jag aldrig varit med om&he[…]

Tror inte på vattenteorin. Klart det kan fin[…]