Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av White
Är det fler än jag som upplever att kvalitén på Volvos motoroljestickor har blivit dålig?

Eftersom ringen på min oljesticka bröts av, köpte jag en helt ny på Volvo för tre år sedan.
Nu såg jag när jag kollade oljenivån i går, att själva metallstickan satt helt lös i plastdelen!
Tur att den inte åkt ner i röret!

Måste även påpeka att bilen står avställd under vinterhalvåret, så den har bara använts
ett och ett halv år med nya stickan, så att säga.

Fler som haft problem med detta?
Användarvisningsbild
av Nexus
Har bytt min sticka på v70in p g a dragöglan gick av. Fanns ingen hel på skroten så köpte ny uppgraderad sticka och åkte även på byta röret då oxå. Inte billigt men blev bra :D
Användarvisningsbild
av White
Jo, att den går sönder efter tio år kan jag köpa. Men efter tre år, varav halva den tiden avställd i ett garage, är dåligt enligt min
mening.

Var inne på Volvo i går och köpte ännu en ny sticka, även den tenderade till att sitta löst i plastringen. Vad är det för skit Volvo
kallar "originaldelar" i dag? :???:
Användarvisningsbild
av taxi
Fler som börjar upptäcka det nu?
Jag tycker det börjar bli samma skit vart man än handlar nu, Biltema, Volvo, Saab, Mekonomen; spelar ingen roll.
Skillnaden man betalar tre gånger så mycket för hos märkeshandlaren är tips och råd, inget mer.
Detta gäller för mig med bilar från 90-talet, men det kanske är samma för nyare bilar också?
Användarvisningsbild
av White
Jo, jag hade kunnat räkna upp en del saker som direkt ur kartong varit trasigt som jag köpt hos Volvo. Även saker som bokstavligt
talat ramlar sönder efter ett par månader. Det senaste nu var att jag fick en använd, trasig, sliten och oljig/skitig reservdel som jag
köpte hos Volvo! I obruten förpackning dessutom! Ny policy av Volvo kanske... :roll:

Måste dock tillägga att jag ALDRIG haft problem att varken reklamera eller eller få hjälp i Volvobutiken, så att jag får en fullgod vara
i stället för den defekta! Men man blir ändå besviken då man vet hur bra delar Volvo hade förr!
Motorn tappar kraft och dör.

Lampan börjar inte lysa direkt. Om det ä[…]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]