- sön 14 okt 2012, 17:22
Har till slut gått över mina principer och skaffat en Volvo med kamrem, nämligen en 945 GL ´91, bara kört Amazon tidigare. Men iaf, FB´n är ju inte direkt någon vildsint sak har jag märkt, däremot stark. Men lite mer effekt vore ju helt klart kul, och eftersom större spridare, rätt fet intercooler, nyrenoverad Garret T28 (hänger med upp till 300hk strecket) och lite annat smått och gott från tidigare projekt så är ju valet av trimningsmetod ganska självklar... Och nu pratar jag inte om 15 åringen som sitter och drömmer på zatzy eller garaget och att trimma sin mammas 740 GL lite, han ska bara ha 800 hästar, utan nu snackar vi ungefär att nå effekten av en chippad fulltryckare, dvs runt 200.
Jag är lite halvdåligt insatt på dessa motorer, men har inte den här samma sprut som 940 turbo?
De är nu ni ska rätta mig om jag har fel, men OM det öht är möjligt, skulle de gå inhandla ett chip till en fulltryckare, säg ett BSR steg 1, och helt enkelt bara chippa originalboxen? Ja jag vet jag måste byta spridare osv också, LMMen borde väll klara av 60-70 extra hästar?
Alla tips från ni som provat trimma B230 motorer förr mottages tacksamt, för jag är helt klart långt ifrån påläst om dessa motorer
Jag är lite halvdåligt insatt på dessa motorer, men har inte den här samma sprut som 940 turbo?
De är nu ni ska rätta mig om jag har fel, men OM det öht är möjligt, skulle de gå inhandla ett chip till en fulltryckare, säg ett BSR steg 1, och helt enkelt bara chippa originalboxen? Ja jag vet jag måste byta spridare osv också, LMMen borde väll klara av 60-70 extra hästar?
Alla tips från ni som provat trimma B230 motorer förr mottages tacksamt, för jag är helt klart långt ifrån påläst om dessa motorer
Nuvarande Volvo:
V70 2.4D ´07
Tidigare Volvo:
245 GL ´88
945 GL ´91
Amazon 2dr ´66
Amazon hgv fd civilbil ´69
Amazon hgv taksänkt delivery ´66
V70 2.4D ´07
Tidigare Volvo:
245 GL ´88
945 GL ´91