- mån 15 okt 2012, 10:47
#690481
Att en 5-stjärnig bil skulle vara säker och en 4-stjärnig livsfarlig - tja då har man inte förstått hur NCAP fungerar. En bil kan vara 4-stjärning med exakt samma krockresultat som en 5-stjärnig på grund av att den saknar bältesvarnare, att fotgängare kan göra sig illa på motorhuven osv. Det fysiska säkerheten kan vara exakt samma och ändå få en stjärna mindre.
Volvos originaldomkraft använder jag aldrig. Den tappade ner min S40N på asfalten när gängorna kollapsade. Hade lyckligtvis fått på 2 hjulbultar.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i