Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dannelasson skrev:
dannelasson skrev: Någon bra tråd där man ser på bilder hur man byter dessa?

MVH :-)-)
Frågar igen så att frågan inte försvinner i jyttret av inlägg :lol:
Sök efter det kanske ? Borde knappast vara så svårt att få bort det. Antar att ramen tar man bort med typ en plast smörkniv försiktigt. Sen lär ju mätarhuset sitta med nån skruv. Sen e frågan om man borde ta bort batteri polen. När man tar bort hela huset. Det vet jag inte. Då jag aldrig heller haft bort just v70ns mätarhus
dannelasson skrev:Någon svensk konkret sida (inte ebay) där man kan beställa dessa 9 dioder?
Någon bra tråd där man ser på bilder hur man byter dessa?

Varför betala 19kr/st när du kan få 5st för 12,65kr med frakten inräknad från ebay?

Vparts lampor är nog från kina de oxå, sen kör dom sitt ockerpris och lyckas sälja, grattis till dom men jag förvånas över hur folk tänker.
tomsa skrev:
dannelasson skrev:
dannelasson skrev: Någon bra tråd där man ser på bilder hur man byter dessa?

Frågar igen så att frågan inte försvinner i jyttret av inlägg :lol:
Tack för det Tomsa. Såg ju lätt ut det där :-)-)

Precis det här jag var ute efter inte en massa kritisism för att jag inte vill handla på ebay och att jag ska söka runt efter en tråd med bilder.
Använder forumet för att få dom svar jag vill ha inte bli kritiserad.

Kan slå vad om att det finns andra som jag som läser denna tråd som inte heller är någon "hobbymeck" som också undrar hur man byter dessa lampor, och eftersom tråden är så pass ny antagligen läser detta dessutom.

Så summan av det hela mynnar ut i att du behöver 9st dioder som du kan köpa förslagsvis här:
http://www.vparts.se/t5-w3w-superbright-led-bla.html
elller Ebay:
http://www.ebay.com/itm/5pcs-T5-1-SMD-B ... 3a75b078fc

Sen för att plocka ut "mätartavlorna/instrumentpanelen" så kan du göra såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=FZjlzcfzjPs

Sedan har det pratats en del om fastlödda eller inte och vissa -04or har visats vara fastlödda medans -05+ med största sannolikhet är det och tidigare modeller är inte är det (00-03).

Läste om jag inte minns fel i en annan tråd om att panelen skruvas bort med Torx 25 men är inte hundra på det, bekräfta gärna.

Komplettera gärna denna info om något fattas t ex om man behöver koppla från batteriet eller inte?

Tack för era konkreta svar :lol:
Inte tack för kritiken! :-(O)
qwerty skrev:
dannelasson skrev:Någon svensk konkret sida (inte ebay) där man kan beställa dessa 9 dioder?
Någon bra tråd där man ser på bilder hur man byter dessa?

Varför betala 19kr/st när du kan få 5st för 12,65kr med frakten inräknad från ebay?

Vparts lampor är nog från kina de oxå, sen kör dom sitt ockerpris och lyckas sälja, grattis till dom men jag förvånas över hur folk tänker.
Håller med dig men det går bra mkt snabbare att beställa från sverige.
Har testat vparts ebay osv osv osv. Det är samma kvalitet på dioderna.
Ja SMD dioder är bättre på att sprida ljus
Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]

Hej, Jag har problem med PowerPulse-systemet och […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&ar[…]