Droopy skrev:sadman skrev:Droopy skrev:S80in verkar ju vara ett klipp prissmässigt, du får enormt mycket bil för 113k, kan man leva med motorn och är det bara att slå till, förutsatt att bilen är i det skick du önskar.
Ang förbrukn ingen spelar det ju mindre roll om den drar 1l el 1,3l per mil så länge man inte kör flera tusen mil per år.
Vad menar du med att leva med motorn? Är det nåt fel på dessa 2,0F motorer?
Jag menar inte att det är något fel så på motorn, jag personligen tycker att den är ganska slö men det är ju bara min åsikt och inget du ska hänga upp dig på, är du nöjd med prestandan och bilen faller dig i smaken i övrigt, tycker jag du ska slå till.
Stämmer in i kören att den är slö, men inte värdelös. Provkör ordentligt, både segdraning och yylning på högre varvtal så du vet vad den går för.
Men som de flesta som kör bil så är det kanske just att du vill komma fram och inte bryr dig hur fort det går ? Jag kör Drive och den är absolut inte snabb, 2,0F känns dock långsammare. Kanske inte 0-100, men just segdragning 80-120 på högre växel.
Åter igen! Provkör ordentligt. Med 1000 mil om året så servar du i princip varannat år med ett oljebyte varannat år.