Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Samma grej som att man ska gilla allt hit och dit på facebook. PR-folk säljer in idéer till dumma företag, och snart har det blivit branschstandard varpå alla andra också "måste" börja med det för att inte tappa marknadsandelar. Överallt där konkurrenterna finns vill ju alla andra aktörer också finnas. Trist utveckling, men det har vi marknadsnissar att tacka för...
Gilla-knappen på facebook, eller hela facebook för den delen tillför väl kanske inte så mycket nytta i livet, men det kan ju faktisk en hel del appar göra. För egen del tycker jag tex dessa appar är bra:

- Bankens app för överföring av pengar, betala räkningar osv osv
- WhatsApp, gratis sms och mms med ett trevligt och lättanvänt interface
- Spotify
- Photobucket, för att säkerhetskopia bilder jag tar med telefonen, eller för att på ett enkelt sätt publicera ett foto tex här i forumet.
- Tradera
- Prisjakt
- mfl.

Som jag ser det är apparna ett bra sätt att få ett enkelt och snyggt och snabbt interface på funktionerna som jag använder.

Smaken är som baken såklart, men än så länge vet jag inte någon som tvingar någon att ladda ner en app, eller för den delen köpa en telefon som man kan ladda ner i appar i.
Valet är ju fritt.
Variosboy, jag tror inte att grejen var att klaga på appar.... Det är ett riktigt grymt bra fenomen.

Poängen är att företag gör meningslösa skitappar som man måste ladda ner för att få rabatter osv. Vem har i ärlighetens namn behov av en mcdonaldsapp, maxapp, burgerkingapp, statoilapp, osv. osv. ?
Det är väl lika värdelöst som rabatt-kuponger i så fall.
Vill man inte ha "skit"-apparna så slipper man ju, det är ju inget tvång.
Å vill man ha rabatten så får man väl snällt ladda ner appen.
Jag har full förståelse för att företag vill ha någon form av motprestation för att ge vissa kunder rabatt.
crumpets skrev:Samma grej som att man ska gilla allt hit och dit på facebook. PR-folk säljer in idéer till dumma företag, och snart har det blivit branschstandard varpå alla andra också "måste" börja med det för att inte tappa marknadsandelar. Överallt där konkurrenterna finns vill ju alla andra aktörer också finnas. Trist utveckling, men det har vi marknadsnissar att tacka för...
Uppenbarligen är konsumenterna dummare än PR-folket eftersom de använder skiten.
umekille skrev:Börjar bli less på tjatet av att tanka "appar"
Appar hit o dit,jag går inte och köper en ny
dyr telefon bara för att snart allt är app-relaterat.
Tycker detta håller på gå överstyr,Vad tycker ni?

Tycker det fins många amvändbara appar men jag tycker inte det fins en smartphone som är värd namnet än idag, usla batteritider, dårlig kvalite, ömtåliga, laggar gott efter några dagars användande osv.

Äger ingen privat men har testat ett antal i jobbet och där är det inte lätt att få dem att hålla mer en några månader.
umekille skrev:Börjar bli less på tjatet av att tanka "appar"
Appar hit o dit,jag går inte och köper en ny
dyr telefon bara för att snart allt är app-relaterat.
Tycker detta håller på gå överstyr,Vad tycker ni?
Helt rätt! Stoppa allt vad utveckling heter! Va ja ironisk? Gissa...
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]