Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammen
Hej jag ska köpa en katalysator och undrar om den modellanpassade från biltema fungerar bra.Vågar man köpa en från skroten vet inte hur jag ska göra.Tacksam för tips
Användarvisningsbild
av Nexus
Är nog få som behöver byta den. Jag hade valt nytt. Biltemas är ju godkända och ska klara kvaven som ställs. Vet några som monterat univelsal katt då ny kostar för mycket och det har fungerar klockrent...
av hammen
Igår började motor elektronik lampan lysa igen och jag är inte förvånad.Bilja sa att katalysatorn är helt slut tror jag kört ett bra tag med trasig kat.Är det något annat som har tagit skada under den tiden som jag bör byta på en gång?Tror jag har avgas läckage med men inte säker är väl bara hissa upp bilen och sätta en trasa i avgasröret för och se det?
Användarvisningsbild
av Ravi
hammen skrev:Igår började motor elektronik lampan lysa igen och jag är inte förvånad.Bilja sa att katalysatorn är helt slut tror jag kört ett bra tag med trasig kat.Är det något annat som har tagit skada under den tiden som jag bör byta på en gång?Tror jag har avgas läckage med men inte säker är väl bara hissa upp bilen och sätta en trasa i avgasröret för och se det?

Det är ganska vanligt att kat går sönder på Volvo V70 00-
Rekommenderar ny fast beg går lika bra, fast man vet ju inte !
av hammen
Har bestämt mig för en modellanpassad kat från biltema hoppas den passar :D Är det svårt och byta kat tänkte göra det i en gds hall?Är det nödvändigt och byta knackgivare?
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]