Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bengt A
Tack Carman för ett rakt svar !

Jodå, jag använder bältet för det allra mesta, men jag vill själv välja när o hur utan att bli ihjälpipen av Volvos snusförnuftiga tekniker.[/quote]
Användarvisningsbild
av CarMan
Ugbugg skrev:
jimjam skrev:Hej.
I min bil( V70 Tysk imp) är bältespåminnaren laddad med någon amerikans mjukvara då den tystnar efter några sec.
Den info fick jag an en kille på Haga Norra.
Kanske går att få tag på?

//Jimjam
Japp, så är det i min också, den tystnar efter några sec.

En sak man kan göra om man har en "svensk" volvo och inte vill ha bältet på och inte vill höra blipet är att ta en sväng förbi skrotfirman och köpa ett bilbälte och klippa bort och behålla själva "låsgrejen", alltså den som sitter på bältet och som man hakar fast i låset bredvid stolen. Sätt fast den i bälteslåset på din bil och den tror då att du har bältet på och inget blip. Billigare, enklare och man behöver inte modifiera/förstöra elektroniken. Ja, hmm hoppas ni förstår vad jag menar...

Jag tycker personligen att bilbältet är till för att användas och ska alltid användas.
bara du inte krockar när du kör på det viset! airbagen geräknar olika kraft & utlösnings tilfälle beroende på om du har eller ej har bälte på.
Användarvisningsbild
av _Rick_
carman: Men å andra sidan. Kör de utan bilbälte så är de inte intresserad av utgången av en krock ändå :)
av maruder
sista idioten är inte född,bara tvungen att säga det även om du inte ville det...
av NCR
maruder skrev:sista idioten är inte född,bara tvungen att säga det även om du inte ville det...
Instämmer.

------------------/ironi on

JA HARR EN FRÅGGA HUR JÖR JAGG FÖR ATT KÅPPLA BÅTT HALVJUSET FÖ JA TYCKE DET ÄR SÅ JÅBBIT ATT DET LYSÖR ÅKK EN ANNAN SAK HUR GÖR JAGG FÖR ATT KÅPPLA BÅTT RATTEN FÖ DEN Ä I VÄGGEN FÖ MIN MAGE TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!

----- /ironi off
Användarvisningsbild
av Sparkz
Nu tar vi och håller oss till ämnet här och slutar tramsa! *ser bister ut och pekar med hela handen*

/Sparkz, Moderator

Å andra sidan... NCR, klockrent! :lol: :lol: :lol:

/Sparkz, forummedlem

Oj, nu kommer vårdarna med tvångströjan igen :shock:
av _hagitch_
NCR skrev:
maruder skrev:sista idioten är inte född,bara tvungen att säga det även om du inte ville det...
Instämmer.

------------------/ironi on

JA HARR EN FRÅGGA HUR JÖR JAGG FÖR ATT KÅPPLA BÅTT HALVJUSET FÖ JA TYCKE DET ÄR SÅ JÅBBIT ATT DET LYSÖR ÅKK EN ANNAN SAK HUR GÖR JAGG FÖR ATT KÅPPLA BÅTT RATTEN FÖ DEN Ä I VÄGGEN FÖ MIN MAGE TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!

----- /ironi off
HAHAHAH
Användarvisningsbild
av cycler
Hmmmm har jag fattat detta rätt då...

Tror det står att "plignet" försvinner efter 90 sek...... (står väl så i manualen)

Jag vill också ha bort plinget men har gärna kvar lampan i bakspegeln....

Så kan man då åka in till Volvo och sparka på dem att ladda "taxi"-pling ???
Så att plinget tystnar efter en kort stund? Och hur lång tid är denna "korta stund" ??

/C
Användarvisningsbild
av OFFO
Om man nu prompt vill ha bort plinget . Är det bara att åka till Volvo och be dem ändra lite bland ettorna och nollorna. Utan att hitta på en massa hokuspokus lösningar. Det som händer efteråt är att lampan lyser en liten stund. Tror även det piper 1 sek eller så. kanske lampan blinkar lite ?
Användarvisningsbild
av CarMan
OFFO skrev:Om man nu prompt vill ha bort plinget . Är det bara att åka till Volvo och be dem ändra lite bland ettorna och nollorna. Utan att hitta på en massa hokuspokus lösningar. Det som händer efteråt är att lampan lyser en liten stund. Tror även det piper 1 sek eller så. kanske lampan blinkar lite ?
+ att det kommer att plicka så fort nyckeln är i t-låset o en dörr öppen. Grymt iriterande...

Då blev det som vi skrev för ett tag se[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är &[…]

... Förresten var hittar du värdena p&[…]

Elpriset

Nu har jag äntligen fått tid över […]