- lör 29 sep 2012, 20:48
Mina tankar går mest kring att inte påfresta mekaniken onödigt mycket. Har åkt med folk som backat, gått direkt till D för att genast börja gasa utan att knappt röra bromsen.
Låter konstigt i lådan då kan jag lova
dst02 skrev:Bilen kommer flytta sig så fort elektroniken lägger i växeln, nån millisekund efter spaken hamnar i läge D.Kryss70 skrev:Ok, de är allså inte skadligt att låta bli bromsen allså, borde inte bilen driva iväg så fort man fått i D då? Kanske inte bäst å prova de vid rödljuset med någon framför :)dst02 skrev:Hur föresten gör ni när ni lägger i driven? Håller ni bromsen nere mellan N och D? N o R? Jag håller alltid ner ner bromsen men enligt instrboken skade inte behövas?!?Flyttar aldrig spaken mellan R N D utan att bilen står helt stilla. Enstaka gånger har jag väl daskat i D då bilen som mest rullar självmant på plan mark, och den rullningen är ju likställd med att bli omkörd av närmaste snigel.
Känns helt enkelt bäst så.
Vad det gäller lådans växelval ska jag kolla hur den beter sig (när ett fungerande batteri är på plats), men ett flertal gånger har jag fått tvinga i 5 & 6 redan vid landsvägsfarter. Känns liksom inte helt ok ändå trots ev. lägre utväxling :???:
Mina tankar går mest kring att inte påfresta mekaniken onödigt mycket. Har åkt med folk som backat, gått direkt till D för att genast börja gasa utan att knappt röra bromsen.
Låter konstigt i lådan då kan jag lova