NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av specos
MartinS skrev:Brorsan har sin v50-06 på verkstaden för byte av ovan nämnda hydralaggregat. 13 papp kostar det inkl. Allt. Volvo tar halva kostnaden (snyggt på en snart 7år gammal bil). Bilen har gått drygt 9000 med fullsmetad servicebok av auktoriserade verkstäder.

/Martin
Värdefull info Martin! Tack.
av gtronvik
gidjeboj skrev:Nu i onsdags blev både kontaktrullen och en ventil bytt på bilen, den funkade kanon i ungefär en timme, sedan återkom samma problem. Volvo här i Örebro har varit uppkopplade emot bilen och kunde inte säga vad felkoderna som låg var, så dem skickade vidare dem till den tekniska avdelningen i Göteborg men även dom vet inte vad det är för fel...
Hei gidjeboy
hvordan gikk det med bilen. Jeg byttet avgassventil på min V50 1.6D 2008 i februar (fikk motorstopp), i juni fikk jeg samme feil som deg (Antisladd feil + redusert dragkraft), og de lastet opp ny software. I August fikk jeg samme feil igjen, og de lastet opp enda en ny software. I dag (September) fikk jeg samme feil IGJEN, og skal levere inn bilen i morgen. Flott hvis du kunne fortelle hva de fant på din bil til slutt.

Takker !
av gidjeboj
Hej!

Mitt problem är nu löst, det visade sig för mig vara en avgasventil som gjorde att ja fick redusert dragkraft. Men anti-sladd problemet berodde på att "kontaktrullen" som sitter i ratten hade fått något fel, fick byta den och det kostade 6000kr :( Detta ligger dock just nu hos mitt försäkringsbolag så får se om dom täcker nått utav kostnaden.
Mawemov skrev:Hur vanligt är detta fel?
Ingen aning, min bil är 13 år gammal och har inte råkat ut för detta än. Har en bekant som har en11 år gammal S40 , han har inte heller råkat ut för detta. Men man har ju läst om felkoden både här på forumet och på de engelska forumen.

Jag tror inte det är så vanligt med fel på hydraulikenheten. En del har problem med rattlägesgivaren och den kan väl också orsaka "antisladd" larm
Vad är detta för kontakt?

Spräckta dimljus ger anmärkning vid besi[…]

Bromsrör höger fram

Jo jag jämförde med den gamla och de &au[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

Har varit in på bildelsbasen. Finns en i Nor[…]