olve skrev:2004 så fanns väl inte den pressen på bilindustrin som det gör idag, aktieägarna vill ha en vinst år efter år, en vinst på 10 miljoner ena året och bara 8 milj, andra året är en förlust, prognoserna skrivs upp varje år med många procent.
Underleverantören pressas till lägre priser och sämre kvalité kommer fram,mycket av komponenterna kommer från Asien där det är si och så med kvalitén ,
Men visst vill man att sin nya bil oavsett märke ska funka utan problem
Ändå var S40in relativt billig.
Om man inte klarar att uppnå samma eller bättre kvalitet på sina "lyx" och "premiumbilar" år 2012
än sin billigaste, prestigelösa modell år 2004 bör man väl göra nåt kan man tycka. Kanske är jag som gjort ett
bra köp och bör behålla en bil som tydligen tillverkades under en svunnen tid... Tillverkad i Nederländerna också...
Tänk när Volvo kom med S40in och många entusiaster sågade den bara för att den tillverkades utomlands, och
med sina tidiga kvalitetsproblem, skulle vara usel för det. Idag kör man på den nivån(lite under?) i den svenska
fabriken och bygger istället modernare bilar med genomgående högre kvalitet i Belgien....
Tänkvärt....!
Beror nog mest på att industrin i sverige allmänt har somnat av... Man är gammal på marknaden och kämpar
inte för att utvecklas och ta sig upp utan kämpar för att hålla sig kvar.
Sågar inte Volvo i allmänhet utan tankesättet bakom måste jag påpeka. Är väldigt sugen på en XC70... Men
vågar jag köpa? Kanske passa på när jag kan köpa med DE paketet. Då blir det ju lite billigare och jag kanske
inte blir lika ledsen om den krånglar...
Nä, man blir nog lika trött hur mycket eller lite en trasig bil än kostade som ny...
Nu är ju AWD systemet försämrat också...
Så kan man tänka när man skall lägga 400k på en ny bil...