Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

volvotomas skrev:
dalldall skrev:hittar jag mitt skall du få en bild, hmmm, har inte biltema sånt?
Var har ni köpt era finns det bara på volvo, nej biltema har inte vad jag sett.
AD-Center har i alla fall. Jag har för mig att Biltema har / har haft också. I så fall är det den "enklare" modellen som set ut som ett stort "S" ungefär och trycker på båda tryckarna samtidigt. Den var till B21/B23 motorerna (passade även på Fiat???), men den kanske inte passar till B230-motorn. Jag har ju hydraliska lyftare på min (B234F) så jag har inte behövt tänka på det

Mvh
Lennart
lennarte skrev:
volvotomas skrev:
dalldall skrev:hittar jag mitt skall du få en bild, hmmm, har inte biltema sånt?
Var har ni köpt era finns det bara på volvo, nej biltema har inte vad jag sett.
AD-Center har i alla fall. Jag har för mig att Biltema har / har haft också. I så fall är det den "enklare" modellen som set ut som ett stort "S" ungefär och trycker på båda tryckarna samtidigt. Den var till B21/B23 motorerna (passade även på Fiat???), men den kanske inte passar till B230-motorn. Jag har ju hydraliska lyftare på min (B234F) så jag har inte behövt tänka på det

Mvh
Lennart
Jag hittar inget på ad centers hemsida få väl ringa till någon butik.
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..