- sön 23 sep 2012, 18:26
Är det någon som har någon bild på justeringverktyg till att hålla ner ventiltryckaren på volvo b230 toppar och vad ett sådant skulle kosta.
Moderator: Moderatorer
dalldall skrev:hittar jag mitt skall du få en bild, hmmm, har inte biltema sånt?Var har ni köpt era finns det bara på volvo, nej biltema har inte vad jag sett.
volvotomas skrev:AD-Center har i alla fall. Jag har för mig att Biltema har / har haft också. I så fall är det den "enklare" modellen som set ut som ett stort "S" ungefär och trycker på båda tryckarna samtidigt. Den var till B21/B23 motorerna (passade även på Fiat???), men den kanske inte passar till B230-motorn. Jag har ju hydraliska lyftare på min (B234F) så jag har inte behövt tänka på detdalldall skrev:hittar jag mitt skall du få en bild, hmmm, har inte biltema sånt?Var har ni köpt era finns det bara på volvo, nej biltema har inte vad jag sett.
lennarte skrev:Jag hittar inget på ad centers hemsida få väl ringa till någon butik.volvotomas skrev:AD-Center har i alla fall. Jag har för mig att Biltema har / har haft också. I så fall är det den "enklare" modellen som set ut som ett stort "S" ungefär och trycker på båda tryckarna samtidigt. Den var till B21/B23 motorerna (passade även på Fiat???), men den kanske inte passar till B230-motorn. Jag har ju hydraliska lyftare på min (B234F) så jag har inte behövt tänka på detdalldall skrev:hittar jag mitt skall du få en bild, hmmm, har inte biltema sånt?Var har ni köpt era finns det bara på volvo, nej biltema har inte vad jag sett.
Mvh
Lennart
Borde gå att passa på med lite hå[…]