- lör 04 nov 2006, 20:16
Jag tömde originaltuben som följde med och då räckte det till de områden som illustrationen i monteringsanvisningen angav, plus någon millimeter runt hörnen på upphöjningarna som ligger an mot blocket.
Undrar om det är någon ide att isolera den på utsidan ändå?
Driver64 skrev:Jaha, där ser man. Då ska jag låta bli det :)A80TD skrev:...Jag fick motorvärmare monterad när jag köpte min V70N Bi-Fuel men när jag använde den så luktade det hemskt i garaget och den gav väldigt dålig värmning av motorn (en Bi-Fuel kopplar om från bensin till gas när motorn blivit varm, och det skedde efter ungefär lika lång tid med eller utan motorvärmaren inkopplad). Efter lite tjat fick jag bilfirman att ta in bilen och då visade det sig att det var för mycket värmepasta pålagt. Efter åtgärd av detta har den slutat lukta och numera kopplas gasdriften in när jag backat ut bilen ur garaget.
Om jag ids någon gång så ska prova lossa den och trycka dit några matskedar till med värmepasta och så klämma fast värmeskyddsfilt på utsidan som isolering.
Jag tömde originaltuben som följde med och då räckte det till de områden som illustrationen i monteringsanvisningen angav, plus någon millimeter runt hörnen på upphöjningarna som ligger an mot blocket.
Undrar om det är någon ide att isolera den på utsidan ändå?
Volvo V70 D5 -02
Volvo 945 GL -94
Nissan Titan LE -08
Volvo 945 GL -94
Nissan Titan LE -08