- sön 23 sep 2012, 16:14
#683675
Hej!
Efter att ha bytt till diesel och automat förra vintern, så är det fortfarande ovant med kick-down.
Den slår till lite "för ofta" tycker jag (subjektivt förstås).
Jag försöker anpassa mig till att köra mer "diesligt" (lugnt och harmoniskt) och undrar därför vad som
bestämmer när kick-downen slår till.
Är det bara gaspådraget? Varvtalet borde ju spela in, och med dieselns smala register slår den isåfall in mer än på en bensinare?
Tacksam för info!
Efter att ha bytt till diesel och automat förra vintern, så är det fortfarande ovant med kick-down.
Den slår till lite "för ofta" tycker jag (subjektivt förstås).
Jag försöker anpassa mig till att köra mer "diesligt" (lugnt och harmoniskt) och undrar därför vad som
bestämmer när kick-downen slår till.
Är det bara gaspådraget? Varvtalet borde ju spela in, och med dieselns smala register slår den isåfall in mer än på en bensinare?
Tacksam för info!
Lasse
Kör: V70 D5 AWD MY11
Körde: V70 AWD MY01
Kör: V70 D5 AWD MY11
Körde: V70 AWD MY01