Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
En metod är att dra ned termostaten ur stolen. Dra loss kabelskorna och montera nya på kablarna och sen sätta ihop det igen. För att till sist trycka upp termostaten igen. Det är ganska riskfritt :-)-)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jasså den går att rycka loss? Jag röck lite i den men det kändes inte som om det var möjligt.
Får nog prova vålda lite till då :)

Edit: tack pettson, lite mer våld gjorde susen, nu ska lödas :D
Men spelar polariteten någon roll på termostaten, eller fungerar den endast som en på/av knapp?

Edit2: Whoo, nu har jag sätesvärme i passagerar stolen iaf, bara förarstolen kvar :D
Tur att jag har 855an jag kan sno knappar ifrån tillsvidare 8)
av StefanWasa
Jag var ut och jämförde med passagerarstolen, den tanken låg långt inne igår... Dem kablarna som syns på min bild är dem som går upp i stolen, finns ju ett hål i stoppningen och där ska dem sitta. Men vad är det som sitter där, måste man lossa stolen för att kunna ansluta dem igen? Men förra ägaren måste ju han klippt dem av nån anledning, antagligen för att inte värmen fungerade :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om du menar ett hål i mitten av sittdynan så är det samma som jag talade om, dvs termostaten som pettson så snällt informerade om att det var.
Du får stoppa in fingrarna och lirka ut den.
Det kan vara riktigt bökigt att komma åt dock, den sitter långt upp och är större än vad hålet är, men jag klarade det iaf 8) (lustigt nog var det svårare att få tillbaka den :lol: )
av StefanWasa
Nu har jag varit ute och rivit och fick ut termostaten, men nu vet jag ju inte vilka kablar som ska sitta vart på den här?

Bild
av StefanWasa
Provade ikväll att sätta tillbaka termostaten i stolen med nya kablar och kabelsko, men det händer fortfarande inget. Säkringen är hel. Men tänkte jag skulle ta bort klädseln i framkant som *pettson* nämnde, men klädseln sitter fast med små metallringar som man lossar lättast med en näbbtång eller hur gör man för demontera utan att skada något? Har skinnklädsel om det spelar någon roll?
av *pettson*
Öppna ringarna försiktigt genom att vrida dom lite eller genom att vrida isär dom. Lirka ur dom. Vrid upp inredningen. Laga.
Dra ned inredningen och lirka i öglorna och vrid /pressa tillbaka. Klart.
OBS! testa alltihopa när inredningen är lossad. Lägg handen på och känn om det blir varmt.
Om det fortfarande inte blir varmt så mäter du på den och elementet som återfinns i ryggslutet. Dom ligger i serie.
Bägge finns att köpa som självhäftande slinga på volvo om oturen skulle vara framme.
Missljud -22 V60 T6

Låter videon jag länkar till nedan tala[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]

OBD P0121

Ok, då är det inte kopplingsgivaren. […]