Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aTommyC
Ut med instrumentbrädans täckpanel, deretter ut med kombinationsinstrumentet, så kan du bytte lamper.
av C70 CabrioPassion
Menar du att jag maste demontera den ovre delen av instrumentbradan for att komma at matarna?
av aTommyC
Jupp. Hentet fra VADIS. Er ikke så mange skruene som må fjernes, men vær obs på airbag'en på passasjersiden.

Om noen har annen informasjon, del den gjerne. :)
av C70 CabrioPassion
Jag fixa det!

Man maste forst bort med minuspolen for batteriet (VIKTIGT!), sedan demontera alla 5 luft-utslapp, bagge ovre hogtalar galler, mitt-hogtalaren (om du har en), handsfacket, lossa 3 muttrar som haller fast passagerar-airbagen (som syns nar du demonterat handsfacket), lossa
airbageskontakten och skruva bort alla (minst 20 st) torx skruvar.

Nar det ar klart ar det bara att lyfta ur hela ovre delen av instrument bradan (airbagen hanger med den ocksa!).

Sjalva instrument huset sitter med tva klammor och 3 kontakter som ar latta att ta bort. Bak om huset finner du alla lampor med sina hallare.

Mycket jobb for en sa enkel sak som att byta en liten lampa!
Omstandigare losning far man leta efter!!!

Pa Volvo verkstaden sa hade det sakert kostat skjortan!
av aTommyC
Det er stor forskjell fra 240/740 til 850/V70. De siste har så mye mer som sperrer for tilgang nedenfra. Det kan nok være mye enklere å gå inn ovenfra, faktisk. :)
av C70 CabrioPassion
Nej, man maste bort med oversta delen av instrument bradan.
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Hej! Jag köpte mig en volvo s80 D5 från[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]

Konstigt elfel

Kolla om det finns några aktiva eller lagrad[…]