- mån 17 sep 2012, 13:37
Vad jag hört är det inte att EGR'en sotar igen, det är något spjäll som krånglar? Hur som, jag fick en förbättrad EGR(?) vid mitt byte. Får se hur det håller över tiden.
mati skrev:Så kanske det är men då är det verkstaden det är fel på, inte bilen.Guru skrev: Att ha så stora problem som verkstaden dessutom anser är normalt låter märkligt. För det är väl så? Hade verkstaden ansett att något är fel så jobbar dom väl med bilen till det är löst?Verkstaden anser nog också att det är nåt fel, men de hittar inget, säger de. Eller nja, de bytte ju EGR:en, som faktiskt var fel på. Men de försökte aldrig att utreda problemet som ligger till grund för att EGR:en sotar igen.
Att de jobbar tills det är löst gjorde de inte så länge det gick på garanti. Nu när garantin har gått ut, och jag får stå för kalaset själv, då skulle jag tro att de lägger betydligt mer energi (och tid!) på att hitta felet. Vi får se. Så har det varit hittills, på min andra Volvo. Precis efter garantitiden "hittade" de plötsligt en massa grejer som jag inte ens hade en aning om att det var fel på. Det är väl så alla verkstäder fungerar.
Vad jag hört är det inte att EGR'en sotar igen, det är något spjäll som krånglar? Hur som, jag fick en förbättrad EGR(?) vid mitt byte. Får se hur det håller över tiden.
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut
Volvo V90 D4 Momentum Advanced SE MY19 - Familje/pendlarbil Edition
D4204T14|AW TG-81SC|Osmium Grey|Teknikpaket|H/K|Charcoal läder
19" 5 -trippelekrad, Techmatt, Diamond Cut
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut