Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
mati skrev:
Guru skrev: Att ha så stora problem som verkstaden dessutom anser är normalt låter märkligt. För det är väl så? Hade verkstaden ansett att något är fel så jobbar dom väl med bilen till det är löst?
Verkstaden anser nog också att det är nåt fel, men de hittar inget, säger de. Eller nja, de bytte ju EGR:en, som faktiskt var fel på. Men de försökte aldrig att utreda problemet som ligger till grund för att EGR:en sotar igen.
Att de jobbar tills det är löst gjorde de inte så länge det gick på garanti. Nu när garantin har gått ut, och jag får stå för kalaset själv, då skulle jag tro att de lägger betydligt mer energi (och tid!) på att hitta felet. Vi får se. Så har det varit hittills, på min andra Volvo. Precis efter garantitiden "hittade" de plötsligt en massa grejer som jag inte ens hade en aning om att det var fel på. Det är väl så alla verkstäder fungerar.
Så kanske det är men då är det verkstaden det är fel på, inte bilen.

Vad jag hört är det inte att EGR'en sotar igen, det är något spjäll som krånglar? Hur som, jag fick en förbättrad EGR(?) vid mitt byte. Får se hur det håller över tiden.
av dst02
mati skrev:
Guru skrev: Att ha så stora problem som verkstaden dessutom anser är normalt låter märkligt. För det är väl så? Hade verkstaden ansett att något är fel så jobbar dom väl med bilen till det är löst?
Verkstaden anser nog också att det är nåt fel, men de hittar inget, säger de. Eller nja, de bytte ju EGR:en, som faktiskt var fel på. Men de försökte aldrig att utreda problemet som ligger till grund för att EGR:en sotar igen.
Att de jobbar tills det är löst gjorde de inte så länge det gick på garanti. Nu när garantin har gått ut, och jag får stå för kalaset själv, då skulle jag tro att de lägger betydligt mer energi (och tid!) på att hitta felet. Vi får se. Så har det varit hittills, på min andra Volvo. Precis efter garantitiden "hittade" de plötsligt en massa grejer som jag inte ens hade en aning om att det var fel på. Det är väl så alla verkstäder fungerar.

Haha precis som på min verkstad, dom byter nån del, blir inte bra å sen skiter dom i de. Kundrelationsansvarige han sa "vi kan inte byta delar på måfå" så fick Jag bilen tillbaka lika dålig osm den var. Tack och hej volvo!!
av dst02
gsson skrev:Sedärja. Hur mkt har din gått? Hur mkt skulle du få?
dst02 skrev:Jag håller på med ett inbyte nu och får se vad de landar men pengar på bilen lär Jag ju förlora i stora mått. Har två bilar på g, den ena automat med 6000 mil på mätaren, den andra tyvärr manuell men med 2300 mil bara, den sistnämda "billig" så den kan Jag tillåme få BÅDE bil å pengar så de vore ju i mitt läge bra.
runt 3750 mil å skulle väl få runt 165.
av mati
dst02 skrev:
gsson skrev:Sedärja. Hur mkt har din gått? Hur mkt skulle du få?
dst02 skrev:Jag håller på med ett inbyte nu och får se vad de landar men pengar på bilen lär Jag ju förlora i stora mått. Har två bilar på g, den ena automat med 6000 mil på mätaren, den andra tyvärr manuell men med 2300 mil bara, den sistnämda "billig" så den kan Jag tillåme få BÅDE bil å pengar så de vore ju i mitt läge bra.
runt 3750 mil å skulle väl få runt 165.
Vaaaaa?!?!? Skojar du eller???
av gsson
Som en fermenta-aktie dådå. Fy faan! Halva nypriset (listpris) på 2 år. Volvo Värde Varar (inte alls!).

Skrämmande onekligen... :(
mati skrev:
dst02 skrev:
Vaaaaa?!?!? Skojar du eller???
Användarvisningsbild
av Knight8806
När har en bilhandlare varit generös i sin värdering egentligen? De ger skambud på allt! En bilhandlare är ju inte dum nog och värderar högt, särskilt när de kan marknaden bättre än dem flesta.
Användarvisningsbild
av Guru
Sticker ut hakan lite men det är väl förväntat att handlare ger skambud? Ska dom tjäna pengar på bilen måste dom köpa billigt och sälja dyrt. V70II DRIVe finns dessutom redan massor av hos Volvo ÅF (inbytta tjänstebilar?) så allt annat hade förvånat.
av gsson
Det mest skrämmande är ju att det är så många som vill göra sig av med sin nästan nya bil.

Tycker att det är skrämmande dåligt att det kan bli så. På en nästan nybil!?!

:cry:
av dst02
Än mer trgiskt är de med hala säljare och kundrelationsansvariga som inte vill ha kvar sina kunder eller gör rätt för sig.
Med lite tur så lämnar Jag volvo i helgen.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 30
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]