Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mstrandbo skrev:Takk! Ser ikke så dumt ut det :) åh, gleder meg...
Dom är faktiskt riktigt snygga och väldigt bekväma. Mycket bra kvalitet skulle jag säga.
Då har man ägt sin V40 i en vecka nu då och kört lite drygt 40mil... inte så mycket kanske.
Intrycken hittils är bara goda. Grym väghållning, tyst i kupén, otroligt lättkörd o smidig. Perfekt att kunna prata
i telefon utan o hålla i den. Jag väljer dock inte o streama ljudet via telefonen för jag har en android och då får du inte
upp låttittlarna i bil displayen så jag kör vi min ipod och det funkar klockrent.
Sen nåt som är häftigt är ju mysbelysningen i dörrsidor och nere vid fötterna när man kör på kvällen. Det blir ännu mera ombonat. Och sen diodbelysningen i taket som går att ställa i olika nyanser.
Så hittils har jag inget att klaga på alls. Bra jobbat Volvo!!! Ni har gjort en kanonbil!!!
Ante2 skrev:Då har man ägt sin V40 i en vecka nu då och kört lite drygt 40mil... inte så mycket kanske.
Intrycken hittils är bara goda. Grym väghållning, tyst i kupén, otroligt lättkörd o smidig. Perfekt att kunna prata
i telefon utan o hålla i den. Jag väljer dock inte o streama ljudet via telefonen för jag har en android och då får du inte
upp låttittlarna i bil displayen så jag kör vi min ipod och det funkar klockrent.
Sen nåt som är häftigt är ju mysbelysningen i dörrsidor och nere vid fötterna när man kör på kvällen. Det blir ännu mera ombonat. Och sen diodbelysningen i taket som går att ställa i olika nyanser.
Så hittils har jag inget att klaga på alls. Bra jobbat Volvo!!! Ni har gjort en kanonbil!!!
Mysbelysningen finns dock endast till Summum :P Riktigt coolt! Dock valde jag ändå bara Momentum, Vi har dock ändå stämmningsbelysningen med, den i taket.
Avuriel skrev:
Ante2 skrev:Då har man ägt sin V40 i en vecka nu då och kört lite drygt 40mil... inte så mycket kanske.
Mysbelysningen finns dock endast till Summum :P Riktigt coolt! Dock valde jag ändå bara Momentum, Vi har dock ändå stämmningsbelysningen med, den i taket.
Nere vid fötterna har vi som har momentum oxå :P

Det är synd att android inte kan visa låttitlarna när man streamar vi BT..
Xerikss0n skrev:
Avuriel skrev:
Nere vid fötterna har vi som har momentum oxå :P

Det är synd att android inte kan visa låttitlarna när man streamar vi BT..
Ja det är jättesynd att låttitlarna inte visas. Hoppas det kommer någon uppdatering så att det fixas.
För dom som varit medvetna om ett problem jag hade angående skramlande paneler och konstigt ljud ur högtalare i min V40.
(Tror inte jag har nämnt att jag fick tryckande/sprakande ljud ur högtalarna vid max volym, som om dom vore sprängda eller på väg att bli).

Jag har ju Premium Sound Multimedia. Hade inne min bil på Bilia igår.

Det visade sig så att panelerna inte satt som dom skulle, lätt fixat problem. Mina högtalare däremot är en lite trixigare fråga där Bilia påstår att det är inget fel på dom, men att anläggningen helt enkelt är för stark för dom att palla trycket vid max pådrag. Dessutom att jag redan har dom starkaste högtalare Volvo har att erbjuda. Tur var ju dock att dom är inte sprängda än, men kan bli om jag vrider max för ofta/länge.

Låter lite skumt att det ska vara så?? Skulle inte Volvo tänkt på det där innan?
I vilket fall så väntar jag på svar, då Bilia har skickat en förfrågan om problemet till Volvo, får se vad dom säger.
Jag har också liknande problem med att det liksom slår igenom vid för hög belastning. Men har fixat en hel del med inställningarna så det låter bättre för varje dag som går. Det tar många timmar innan systemet är inspelat o så ska man inte belasta systemet till max i början.
Hade liknane problem i min förra bil (C30) med HP systemet men det gav sig efter många timmars inspelning.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej