- tis 18 sep 2012, 16:42
För dom som varit medvetna om ett problem jag hade angående skramlande paneler och konstigt ljud ur högtalare i min V40.
(Tror inte jag har nämnt att jag fick tryckande/sprakande ljud ur högtalarna vid max volym, som om dom vore sprängda eller på väg att bli).
Jag har ju Premium Sound Multimedia. Hade inne min bil på Bilia igår.
Det visade sig så att panelerna inte satt som dom skulle, lätt fixat problem. Mina högtalare däremot är en lite trixigare fråga där Bilia påstår att det är inget fel på dom, men att anläggningen helt enkelt är för stark för dom att palla trycket vid max pådrag. Dessutom att jag redan har dom starkaste högtalare Volvo har att erbjuda. Tur var ju dock att dom är inte sprängda än, men kan bli om jag vrider max för ofta/länge.
Låter lite skumt att det ska vara så?? Skulle inte Volvo tänkt på det där innan?
I vilket fall så väntar jag på svar, då Bilia har skickat en förfrågan om problemet till Volvo, får se vad dom säger.
Volvo V40 D2 Momentum MY13,
Raw Copper, 205/50R17'' Mannan, Teknikpaket Premium, Bagagerumspaket, Intropaket, Sport Spoiler, P-Värmare, Progressiv Servo, Panoramaglastak, Auto P-Pilot, Elvärmd Framruta, Charcoal-Blond Interiör, m.m.