Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av citystars
Jag har en volvo 855 2,0s-96 lr 97! 126 hästarn! tänkte se om någon här kan hjälpa mej med mitt fel :D jo de är så här att jag kan låta bilen stå över en natt lr en helg, och sen när jag ska starta den så funkar de inte ,tempmätaren går upp på max läge och går ner efter några sekunder, när den blir sån så antingen får låta bilen stå ett antal timmar lr annars får jag dra igång den. den kan även bli sån ifall jag har kört den så den har blivit normalvarm men innan jag stänger den då är jag tvungen att låta den gå på tomgång minst 1 minut innan jag stänger av den annars vägrar den starta sen när man ska iväg.. jag har bytt till nya tempgivare 2 ggr och lika så termostat 2ggr har sökt igenom den med dator men inget bättre svar på va de kan vara.. har även pratat med volvo som säger att de kan var ringen vid tändningslåset men då har jag provat de andra nycklarna jag har dom är orginalnycklar aldrig använda innan utanbättre resultat.. och om de är ringen där vad har den med att bilen känner att den är överhettad när de kan vara minst ett dygn sedan jag starta den?
tack på förhand:D Mvh peter
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]

OBD P0121

Ok, då är det inte kopplingsgivaren. […]

Takräcke Thule Evo (XC60).

@ankan84 , Till nästa gång, Thule har […]