Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
har 3½ problem:

1. har bara uttag för a2,a3 och a7 (och b sockeln) hur kommer det sig?

2. skulle kolla av miltalet, så jag matade in koden 5 --> 1+1+1, och så fick jag svaret : 3-10-10 (dessa ska vara d 3 sista siffrorna i miltalet, men hittade inte den koden på miltalskontrolluppgifterna som finns på denna sida)

½: när ja sen skulle kolla sista tre siffrorna i miltalet (kod 5 ---> 1+1+2) ville den inte ge något svar, utan gav bara ifrån sig en kort blikning. testade upprepade gånger, utan resultat.

3: på a3 fick jag koden 4-4-4 "Ingen ström till hydraulmodulatorns ventiler ", låter lite väl stort för att ja ens ska kunna köra? kan d va så att ägarn innan glömt nollställa lr am i in deep shit?

VH Silver
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
bjud till lite nu
Användarvisningsbild
av Sparkz
A1 Automatlåda
A5 TCU (turboreglering)
A6 Tändsystem (OM det är ett separat tändsystem. Fenix och Motronic är kombinerade bränsle- och tändsystem, alla felkoder i A2.
LH3.2 är bara bränslesystem, sitter tillsammans med tändsystemet EZ 129 K, och då finns stift i A6)
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Sparkz skrev:A1 Automatlåda
A5 TCU (turboreglering)
A6 Tändsystem (OM det är ett separat tändsystem. Fenix och Motronic är kombinerade bränsle- och tändsystem, alla felkoder i A2.
LH3.2 är bara bränslesystem, sitter tillsammans med tändsystemet EZ 129 K, och då finns stift i A6)

ja sitter på en turbo, borde inte A5 vara till förfogande då?

har du nån gissning om d ja skrev angående min felkod på A3?

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]