Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av bromsoket
Ampy skrev:
bromsoket skrev:kan du säga till din kompis att gasen sitter till höger om bromspedalen: ):):)
skämt åsido, den saaben gick inte för fullt, då låter det klart annorlunda, lyssna på varven, mvh "en som jobbat på saab i 18 år och följdaktligen provkört några st"
Men hur förklarad du att jag åker i från en 9-3ss aero 03 6 växlad låda då kan han gasa måste ba påminna om att killen som körde Saaben har hafft 2 sticken 9-5 Aero och är på G att köpa nu 9-5 Aero HIRS och båda va trimmade så han vet nog hur man gasar men som han sägger en seg bil är en seg bil!!
förklara och förklara??!! Det är lite "min pappa är starkare än din pappa" Det är många faktorer som spelar in, bara för att din kompis haft 2 st saabar är det ju inte säkert att han vet hur man gasar, var bilen en "fabrikare" lr bara bondtrim ? jag kan bara gå till mej själv men dyker det upp en saab med nummerplåtar jag känner igen från tekniska enheten på saab automobile då försöker jag inte ens o dra mot dom oavsett vilken bil jag sitter i, några undantaget, jag har ALDRIG blivit frånåkt av en volvo, ALDRIG då jag har kört saab, det innebär ju inte att volvon är en sämre bil för det, båda är bra bilar på olika sätt, sen har du ju rätt i att en seg bil är en seg bil, kan ju vara ett måndagsexemplar
oavsett gratulerar, du har en mycket bra bil som är frisk i motorn o välskött, ta hand om den, såna växer inte på träd.
jag kör volvo själv "min första" o det verkar ju lovande: ):):)
Användarvisningsbild
av Ampy
jaja visst har är jag en tokig förare men måste sägga att rakt på finns det nästan ingen teknik och som jag sa har man krafft så kör man, kör man så kan man så det är inga riktiga amatörer som kör men om du tror att en 9-3 ss aero Orginal drar mig så kan vi sattsa lite penng och köra så ska du se att du blir lättare i plånboken för att du verkar inte fatta vitsen SAAB HAR SEGA BILAR 9000 Respekt med trimm men dem nyare NNEEEEE skulle inte tro det!! M¨åste säker vara p.g.a deras starka växelådor HAHAHAH
av Gti-mannen
Här e jag som inte kan köra bilen ;)

I denna race var det jag som körde 9-3 Aero sc.Det va en 06 årsm som hade gått ca 200 mil.Jag hade en pers extra i bilen och han vägde ca 80 kg nåt.Aero hade 17 hjul Volvo 16 hjul.6 växlars låda i Aero.

Kan tänka mig att Aero väger ca 130 kg mera än Volvo samt en pers extra i Saaben så e det en stor dels skillnad.

Duellen började från 55-180 .Sticker ifrån en billängd men volvon kommer direkt ,och hans kofångare fram ligger vid min dörr hela vägen fram till ca 180 km/h.Jämn match .

Andra duell började från ca 100-200 km/h som Ampy skrev.Han hänger på utan problem och killen som filmade såg att närmade sig.

Kan det berö att han ligger bakom mig och har mindre luftmotstånd.Vem vet.

Så var det i alla fall.

Den som påstår att jag inte kan köra bil kan ta själv en sån och prova mot Ampys S60 2.5 T.

En 9-3 Aero Sc prestanda

0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 6,8 s
0 - 120 km/h 9,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 12,3 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h 21,0 s
0 - 200 km/h 28.2 s

Har provat dem flesta bilar som finns på marknaden ,och med denna bil var ja riktigt besviken.Därför vart det inget köp av denna bil

Mvh
av bromsoket
Ampy skrev:jaja visst har är jag en tokig förare men måste sägga att rakt på finns det nästan ingen teknik och som jag sa har man krafft så kör man, kör man så kan man så det är inga riktiga amatörer som kör men om du tror att en 9-3 ss aero Orginal drar mig så kan vi sattsa lite penng och köra så ska du se att du blir lättare i plånboken för att du verkar inte fatta vitsen SAAB HAR SEGA BILAR 9000 Respekt med trimm men dem nyare NNEEEEE skulle inte tro det!! M¨åste säker vara p.g.a deras starka växelådor HAHAHAH
efter att ha följt dina inlägg så stavar du riktigt illa vilket får mej att ana en ganska ung man bakom tangenterna: ):):) är du nöjd så är vi nöjda!!!
sälj aldrig den bilen!!
av bromsoket
Gti-mannen skrev:Här e jag som inte kan köra bilen ;)

I denna race var det jag som körde 9-3 Aero sc.Det va en 06 årsm som hade gått ca 200 mil.Jag hade en pers extra i bilen och han vägde ca 80 kg nåt.Aero hade 17 hjul Volvo 16 hjul.6 växlars låda i Aero.

Kan tänka mig att Aero väger ca 130 kg mera än Volvo samt en pers extra i Saaben så e det en stor dels skillnad.

Duellen började från 55-180 .Sticker ifrån en billängd men volvon kommer direkt ,och hans kofångare fram ligger vid min dörr hela vägen fram till ca 180 km/h.Jämn match .

Andra duell började från ca 100-200 km/h som Ampy skrev.Han hänger på utan problem och killen som filmade såg att närmade sig.

Kan det berö att han ligger bakom mig och har mindre luftmotstånd.Vem vet.

Så var det i alla fall.

Den som påstår att jag inte kan köra bil kan ta själv en sån och prova mot Ampys S60 2.5 T.

En 9-3 Aero Sc prestanda

0 - 80 km/h 5,1 s
0 - 100 km/h 6,8 s
0 - 120 km/h 9,6 s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h 12,3 s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h 21,0 s
0 - 200 km/h 28.2 s

Har provat dem flesta bilar som finns på marknaden ,och med denna bil var ja riktigt besviken.Därför vart det inget köp av denna bil

Mvh
självklart kan du köra bil, hoppas jag, du har förhoppningsvis kk, jag har lösningen på era problem.... köp en likadan bil som ampy!!
Användarvisningsbild
av Ampy
hahah eh du ser villka tider jag sitter bakom datorn och skriver effter 8 tim pass på jobbet då blir man tyvär VIMSSIg ELLLERRRR!! ;) nej jag har hafft bilen i 2 månader nu och kommer itne att sälja den det blir trimm ;)

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]