Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Motsägelsefullt de här.
Sticker ut hakan och säger att det är en framskiva grundat på det att vissa fasningar fattas på bild för att vara bakskiva.
Sen så är ju din skiva inte ventilerad och det ställer ju till tänket.
Gick in på mekonomen och slog på glt 92:a, där finns måttuppgifter på alla skivor.

Edu säker att inte skivan är till morsans Punto :D
Skoja lite bara, gå in på mekonomen o kolla för att vara säker.

Hejs
av JohnB
Om skivan är till en S/V40 så tar jag tillbaka det jag sagt då jag inte kan något om dessa bilar. Frågan ligger kanske i fel kategori?

/John
Användarvisningsbild
av olgaus1993
JohnB skrev:Om skivan är till en S/V40 så tar jag tillbaka det jag sagt då jag inte kan något om dessa bilar. Frågan ligger kanske i fel kategori?

/John
Köpte till 850 och dom sa att de va till 850.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Lazydogmic skrev:Motsägelsefullt de här.
Sticker ut hakan och säger att det är en framskiva grundat på det att vissa fasningar fattas på bild för att vara bakskiva.
Sen så är ju din skiva inte ventilerad och det ställer ju till tänket.
Gick in på mekonomen och slog på glt 92:a, där finns måttuppgifter på alla skivor.

Edu säker att inte skivan är till morsans Punto :D
Skoja lite bara, gå in på mekonomen o kolla för att vara säker.

Hejs
Min vibrerar rätt mkt när man bromsar, kan man inte lämna in skivan? vet inte om skivan är skev men går det fixa med?
av JohnB
Är skivan inte särskilt sliten och skevheten är inom marginalen på skivans tjocklek går deta att svarva den så att den blir bra igen. Nya skivor är däremot billiga(biltema) så det är oftast enklare att montera nya än att lämna på svarvning om man inte känner någon som gör det för några pilsner eller en påse bullar. Farsan svarvade mina skivor på A4:an och bak blev det kanon men fram var de för tunna så de slog sig direkt så det blev nya från biltema. Ibland kan vibrationer bero på ojämnheter som går att nöta bort. Jag har botat S60in genom att pallnita från 200 några gånger. Jag har kollat runt lite och kan inte se att det har funnits solida skivor fram till 850 så jag vet inte vad du har fått tag i för skiva men är det inte enklast att fråga är du köpt dem?

/John
Användarvisningsbild
av Perc
Ser ut som en S/V40 bakskiva enligt bilden. Den ska ha 260mm diameter och 90mm hål i mitten. Godset är 10mm tjockt.

Den har inget hål för att justera handbromsbackarna eftersom handbromsen INTE är med trumma/backar som på stora Volvo, utan går via bromsoket.

Gå tillbaks och få den bytt, dom har gett dig fel.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Perc skrev:Ser ut som en S/V40 bakskiva enligt bilden. Den ska ha 260mm diameter och 90mm hål i mitten. Godset är 10mm tjockt.

Den har inget hål för att justera handbromsbackarna eftersom handbromsen INTE är med trumma/backar som på stora Volvo, utan går via bromsoket.

Gå tillbaks och få den bytt, dom har gett dig fel.
Går dock inte. Köpte den på blocket, ingen stor summa heller 50:-så om någon som behöver den så kan någon få den gratis...
Missljud -22 V60 T6

Låter videon jag länkar till nedan tala[…]

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]

OBD P0121

Ok, då är det inte kopplingsgivaren. […]