Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Dyr timpenning, dyra delar, korta intervall.

Om man struntar att serva den på märkesverkstad så sjunker kostnaden förstås men då förlorar du garantin. Detta då Kias 7-åriga garanti inte är en garanti utan endast goodwill år 4-7.
Ja, t om jag som bryr mig skit i andra märken har hört dåliga saker om kias sk. service program och garantier.
Dock är väl Kia duglig som bil iaf. Jag har haft "äran" att kört en Kia modell ny, okänd modell (som sagt, bryr mig inte :p), och "Den var bättre än vad jag trodde den skulle vara" :lol:

Men näe, väljer nog mina T5or ändå 8)
av Krakus
Saken är inte utagerat än. Vill ni hjälpa mig resonera lite?
Om man utgår ifrån att mannen kan inget om bilar och har tummen i mitten av handen...

Skulle ni sa satsa på en 2006 Mitsubishi Lancer eller 2001-2002 Volvo V40 bensinare? Ej turbo!
Jag tänker liksom att om något skulle gå sönder bör det gå smidigare till att laga Volvon än Mitsun? Billigare delar och nästan alla kanvVolvo?
Eller tänker jag fel?
av Lövet
I den prisklassen är det många som inte ser turbo som en fördel utan en nackdel. Därav att prisskillnaden är minimal.

Så vad är vettigt att köra med f&o[…]

Nolla motor V70 D3

Hej! Har tagit mig an en V70 D3 2011 (2 liter, 5[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tun[…]

Hej! Haft en XC60 2019 i lite drygt ett år […]