Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av perragnarj
Jag har testat både FM-sändare och kassett och föredrar kassett vilken dag som helst.
FM-sändaren tyckte jag hade ännu sämre ljud och mycket störningar. Men det har ju såklart säkert med vilket märke man köper.
Kassett funkar däremot alltid!
av MartinHS
Verkligen? Fan, det är svårt alltså. Vissa säger att det ena är brao andra dåligt, ovh vissa säger tvärtom. Men som du säger, det beror väl på från vilka märken folk köper.
Användarvisningsbild
av perragnarj
Kan ju vara värt att testa den där kassetten som KaliZ länkade till, var ju väldigt billigt!
Jag har köpt mina på Classe för 149,- tror jag.
av MartinHS
Ja, jag tänkte faktiskt att jag skulle köpa båda - i och med att kassettadaptern ändå var så billig. Då har man ju också reserv.
av 2444ever
lunnegren skrev:Mitt tips är att plocka upp enheten och löda in dig på r och l kontakterna för kassettbandet :D kostnad: en 3,5mm ljudkabel.
Gjorde det på min bil för några veckor sen och ljudet är i cdkvalité eller bättre (beror på inmatat material).

http://www.sweclockers.com/galleri/8311 ... eo-aux-mod
Rätt smart faktiskt.
Det här med var sladden kommer ut, jag har en eftermarknadsstereo, där drog jag AUXin-sladden bakom stereon, och upp i myntfacket. Honan sitter nersänkt där, så när den inte används så döljer locket kontakten.

Till TS, om du testar lite olika kasset/FM-lösningar så blir det till slut rätt dyrt. Om du är kräsen med ljud och skall ha bilen ett tag så rekommenderar jag definitivt lösningen med konverterare till CD-växlaren (eller @lunnergren's lösning). Själv tycker jag att kasset/FM-lösningar blir som MP3 med låg bitrate, ok, men tröttande i längden.
Iofs så kanske det inte är så petigt om man använder originalstereon, jag tyckte det var lite dåligt ljud i den.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Och sen spelar det ju in vilken typ av musiklyssnare man är också. Många, eller kanske t om dom flesta, vill helt enkelt bara kunna lyssna på sin MP3 samling i bilen på lite lagom volym.
Då räcker orginalprylarna rätt långt rent kvalité mässigt faktiskt. Ljudet i S/V70 (orginal) är faktiskt förvånandesvärt bra(relativt). Min 945a's orginal ljud lät ju som ett par papperstrattar :lol:

Vill man därimot ha mer klar diskant, mer midbas osv så duger orginalprylarna inte till speciellt mycket.
av MartinHS
Yes, nu har jag testat både bilhållaren (FM-sändaren) samt kassettadaptern.
FM-sändaren ville helt enkelt inte. Jag hade satt upp den på rutan, som är precis över stereon, och satte igång iCruz-appen (jag är inte helt säker på varför man ska använda den), co hsedan startade jag min musik på mobilen. Ingenting hände. Man märkte att stereon började brusa lite lätt som om FM-sändaren försökte, men kunde inte. Då försökte jag få lite täckning och det fick jag när jag höll telefonen i baksätet -.- Gör jag något fel, funkar inte denna bilhållare till min stereo eller är det helt enkelt fel på bilhållaren??

Med kassettadaptern fick jag i alla fall fram mina låtar och det var bra ljud och så. Nackdelen var att kassetten hela tiden lät =/
Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]

Vida 2014D

ladda ner och bränn en dvd,

Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]