Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av basberoende
S.t.r.a.n.D skrev:Tackar för alla svar. Blir nog att hämta en D5 AWD -06 med manuell låda idag. Får se till att byta olja i lådan vid nästa service.

Hur gick det idag?
av S.t.r.a.n.D
basberoende skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:Tackar för alla svar. Blir nog att hämta en D5 AWD -06 med manuell låda idag. Får se till att byta olja i lådan vid nästa service.

Hur gick det idag?
Det gick mycket bra.

Hade denna med mig hem. Ett bra utgångsprojekt. Kommer sakta men säkert förfinas till min egen..
Kommer inte gå lika fort som med S60 jag hade tidigare om nån kommer ihåg den, ekonomin riktas åt ett annat håll idag tyvärr.

Tycker nån bilden ser konstig ut så är det tack vare Instagram..
Bild
av llesrof
"Instagram - gör dåliga mobilbilder sämre" :D
Bilen är nog fin i verkligheten. Fälgen ser dock inte bekant ut så jag antar att det är en eftermarknadsfälg? Nu längtar du allt till vintern va? :D
Användarvisningsbild
av Perc
Snygg. Jag skulle också vilja ha en D5:a, det känns rätt i en stor sävlig traktor som V70 på nåt vis. Särskilt om den är fyrhjulsdriven. :)
av basberoende
Jag tkr det ser ut som en nyare xc fälg som sitter på den?

Jag tror det är ett fint utgångs objekt du har hittat där. Hade det inte varit för att min växellåda rasade hade jag varit jävligt extremt nöjd med den. Nu är jag bara extremt nöjd med den.
av S.t.r.a.n.D
llesrof skrev:"Instagram - gör dåliga mobilbilder sämre" :D
Bilen är nog fin i verkligheten. Fälgen ser dock inte bekant ut så jag antar att det är en eftermarknadsfälg? Nu längtar du allt till vintern va? :D
Jodå, ska bli kul att köra första 4-hjulsdriva bilen i vinter, att man inte skaffat det tidigare.

Det är som basberoende skriver XC90-fälgen Vulcanis. Fast den jag har är en replica och då utan XC på en av ekrarna.
av basberoende
S.t.r.a.n.D skrev:
Jodå, ska bli kul att köra första 4-hjulsdriva bilen i vinter, att man inte skaffat det tidigare.

Det är som basberoende skriver XC90-fälgen Vulcanis. Fast den jag har är en replica och då utan XC på en av ekrarna.

Ett litet tips till dig är att ta det lugnt med 4-hjulsdriften. Min första resa med det höll på att sluta illa i en korsning. Körde hemifrån och tänkte inte på att det var halt förens jag skulle bromsa, tur att det inte kom någon i den korsningen :P
av S.t.r.a.n.D
basberoende skrev:
S.t.r.a.n.D skrev:

Ett litet tips till dig är att ta det lugnt med 4-hjulsdriften. Min första resa med det höll på att sluta illa i en korsning. Körde hemifrån och tänkte inte på att det var halt förens jag skulle bromsa, tur att det inte kom någon i den korsningen :P
Jodå, har kört väldigt mycket 4 krafs, bara aldrig ägt en...
av llesrof
Utan antisladd är dessa rätt rejält överstyrda. Det är de i och för sig med antisladd också, men då får man ju hjälp. Med vridna hjul, halt underlag och oförsiktigt tryck på gasen så blir det sladd.

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]