- sön 10 apr 2005, 12:24
#6758
Hej jag har en volvo 850 -94 2,5 10v
Har märkt att gummitätningen med metallöverdrag som sitter mellan grenröret och katalysatorn läker , på volvo skulle dom ha 3,200:- för att byta grenrör med gummitätning och en packning.
På blocket har jag hittat begagnade grenrör och min första fråga lyder; Passar alla grenrör med gummitätning från årsmodell 92 - 97 ?.
Och min andra fråga lyder ; Är det svårt att byta själv ? , såg att det såg trångt ut , men man behöver väll inte lyfta ut motorn ?.
Hittade nyss ett 850 GLT extractor rör för 500:- .. vad är extractor igentligen ?.. visst får man mera effekt med ett sånt ?.
Mvh Oskar
Har märkt att gummitätningen med metallöverdrag som sitter mellan grenröret och katalysatorn läker , på volvo skulle dom ha 3,200:- för att byta grenrör med gummitätning och en packning.
På blocket har jag hittat begagnade grenrör och min första fråga lyder; Passar alla grenrör med gummitätning från årsmodell 92 - 97 ?.
Och min andra fråga lyder ; Är det svårt att byta själv ? , såg att det såg trångt ut , men man behöver väll inte lyfta ut motorn ?.
Hittade nyss ett 850 GLT extractor rör för 500:- .. vad är extractor igentligen ?.. visst får man mera effekt med ett sånt ?.
Mvh Oskar
Na men våå hair I