Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det går, det finns en som har gjort så på sin V70 (kilroy, eller något sånt).
Men det är ju inte bolt-on, knapparna är tydligen svåra att få att fungera, airbagen är bara att glömma osv.

Så jag skulle väl vilja säga att för en "normal" hemmamekare så är det nog lite väl svårt att få den ratten att passa. Har man därimot rätt utrustning och kunskap så är det nog inte så svårt.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Lucif3r skrev:Det går, det finns en som har gjort så på sin V70 (kilroy, eller något sånt).
Men det är ju inte bolt-on, knapparna är tydligen svåra att få att fungera, airbagen är bara att glömma osv.

Så jag skulle väl vilja säga att för en "normal" hemmamekare så är det nog lite väl svårt att få den ratten att passa. Har man därimot rätt utrustning och kunskap så är det nog inte så svårt.
Men finns de ingen ratt som passar bolt on som är snyggare(förutom trä ratten)?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Du kan använda ratten ifrån S/V70 samt S/V90 (965 95->) som är bolt-on. Förutom dom så näe...
Personligen gillar jag S/V70 ratten som har "halv-trä", dvs en trälist upptill och nedtill. Men då ska man ju helst ha träinredning också.
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
olgaus1993 skrev:
Tungviktarn skrev:C70 läderratt! Bolt on och lite tjockare
Vilken årsmodell pratar vi om?
00-

Finns mer att läsa i Teknikens värld, V[…]

Kamremsras

Skuren AC-kompressor varvid AC-remmen trasslade in[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hej! Min Volvo 744 -88 med B230FK motor i väg[…]