Knight8806 skrev:KKR- Intressant punkt. Många V50-ägare har även hundar i sin gemenskap och att byta till en V40 skulle knappast göra sin rätt.
stRaend - Jag håller med vad du säger, men om vi ska prata premium så tror jag lite att det är en fråga sett från betraktarens ögon. För att bespara en del bilmärken från smutskastningen, har du någonsin skådat kvaliteten i billigare märken? Det ger verkligen ordet skräp en ny innebörd! Att det i dagens moderna samhälle finns utrymme och lust för att skapa något så dåligt och undermåligt kan jag inte förstå. Att Volvos bilmodeller lider av vissa kvalitetsmissar är ingen hemlighet, men många biltillverkare tar genvägar vid tillverkningen för att spara pengar. Du kanske har märkt klagomål från Audi-ägare att deras bilar drar mycket olja? Är inte det en kvalitetsmiss? Eller Mercedes rost-problem som man vill försvara med 30 års garanti?
jodå, vissa bilar ser ut som rena rama rymdskedd med massa plast överallt. MEN sa aldrig att volvo är skräp eller dålig bil, det är en bra bil men inte för den prislappen som dom vill ha egentligen enligt mitt tycke. den s40n jag köpte nu har kostat omkring 300 000:- för något år sedan, vilket är ett pris jag aldrig skulle betalat. aldrig hunnit spekulera så mycket i audi så kan tyvärr inte uttala mig där, har ju letat begagnat ett tag och var inne på audi. kollade mest efter a4'or, och för att få någolunda bra utrustning så fick du gå upp i fantasisummor också. Kollade lite för skoj skull på en nyare audi för strax över 500 000:- (absolut inget jag hade tänkt köpa pga prislappen) och blev chockad när jag upptäckte att bilen inte hade några backsensorer? Och på de äldre är det inte så värst många som har elhissar bak vilket jag anser bör vara ganska så självklarhet även på dom årsmodellerna jag kollade.
Mercedes har jag inte heller kollat på då jag inte tyckt om deras design, väldigt "gubbig" om någon vill förstå :) Men den senaste C-klassen har blivit riktigt fräsch måste jag säga.
Har inte haft så många år på mig att gå igenom så många bilar och deras missar, mest "jämfört" volvo och bmw då det stod mellan dom när jag skulle byta bil iår. och för att få samma utrustning på en bmw som en volvo för samma pris, då får man gå tillbaka 4 år och 4-5 000 mil. och för att klaga på bmw, eller aa, alla tyska bilar, dieselvärmare? Visst, kanske inte så nödvändigt i tyskland där dom säljs mest, men dom svensksålda tycker man köparen borde ha beställt med. Kommer väl nästan som standard om man köper ny volvo diesel?
Men nog med ot nu..
Tycker som sagt volvo gjorde en dundermiss att ta bort V50 och S40n iallafall, C30 kan jag förstå då det var som sagt en liten miss med 2-dörrars tydligen. Jätte rolig bil är det faktiskt ändå ;)