Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Köpte en Garmin 3790 i december 2011, den fungerade perfekt i 3 dagar sedan började displayen frysa/fastna och jag fick hålla inne on/off knappen ca 1 minut. Sedan startade navigatorn om utan problem och började navigera igen, felet kom tillbaka efter ca 40-50 minuter och det höll på hela 5 timmars resan. Skickade in den på garanti, snabb service från Garmin tog en vecka. Tyvärr fungerade den bara i 3-4 veckor sedan blev det likadant igen. Skickade in den igen fick en ny Garmin 3490 istället efter 3 dagar, så servicen från Garmin funkar och deras support är trevlig. Men nu börjar den också frysa/låsa sig vid navigering och då faller ju idén med navigator. När man pratar med supporten så är min navigator den ända de har hört talas om med det felet. Annars gillar jag menyerna och navigeringen, men att alltid behöva lägga in sina sparade adresser gång på gång efter reparationen/utbytet och inte veta när den lägger av börjar bli lite tråkigt.
Är det någon mer än jag som har det problemet?
Givetvis kör jag alla uppdateringar som kommer med jämna mellanrum.
Har också en Garmin 3790 som har fungerat mycket bra. Köpte den när vi hämtade vår nya V60 i september 2012, men för en vecka sedan när vi tagit rast och skulle starta igen så var den helt svart. Höll inne on/off knappen länge för att den skulle starta upp igen, men inget hände. Prövade igen när jag kom hem likadant, nada hände, prövade ockaså med att koppla inden i datorn för att något skulle hända men likadant, helt svart.
Har hela tiden uppdaterat den med både system o kartuppdateringar av senaste variant. Var sedan in hos Volvohandlaren och där skulle jag få en ny, mot att jag lämnade in min gamla.Väntar på samtal att den nya har kommit, verkar som du inte är ensam om detta problem utan jag har drabbats av något liknande.
[quote="Mwi"]Köpte en Garmin 3790 i december 2011, den fungerade perfekt i 3 dagar sedan började displayen frysa/fastna och jag fick hålla inne on/off knappen ca 1 minut. Sedan startade navigatorn om utan problem och började navigera igen, felet kom tillbaka efter ca 40-50 minuter och det höll på hela 5 timmars resan. Skickade in den på garanti, snabb service från Garmin tog en vecka. Tyvärr fungerade den bara i 3-4 veckor sedan blev det likadant igen. Skickade in den igen fick en ny Garmin 3490 istället efter 3 dagar, så servicen från Garmin funkar och deras support är trevlig. Men nu börjar den också frysa/låsa sig vid navigering och då faller ju idén med navigator. När man pratar med supporten så är min navigator den ända de har hört talas om med det felet. Annars gillar jag menyerna och navigeringen, men att alltid behöva lägga in sina sparade adresser gång på gång efter reparationen/utbytet och inte veta när den lägger av börjar bli lite tråkigt.
Är det någon mer än jag som har det problemet?
Givetvis kör jag alla uppdateringar som kommer med jämna mellanrum.[/quote]

Hej Låter inte bra , är det så att du har en värmereduserande vindruta i bilen ?
Jag har upplevt liknande symtom i vår Peugeot som har denna typ av vindruta men inte i någon av de två Volvo vi har som båda saknar denna facilitet.
Har två 3790 och en 3490 och "ditt" problem har drabbat båda typerna i pegutten

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]

Svarar på min egen fråga https://www.j[…]

230fk går snålt

Japp stämmer jag köpt för 3" l[…]

Ja, det löste sig med att byta bränsletr[…]