Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sthlm76 skrev:Vänta nu DIM...vad är det nu då och vad blir det för fel på den?

Nej Det är ingen gasbil jag har...
"DIM" är instrumenthuset med alla instrument. Jag vet ärligt talat inte vad den förkortningen står för, jag har bara märkt att bilentusiaster på forum formligen ääääääälsakr att svänga sig med olika förkortningar, helst också på engelska. Då blir det extra fräsigt. Själv har jag tid att skriva så att folk som jag själv begriper :lol:
Jag hittade denna tråd eftersom jag trodde jag hade samma problem, trodde också att det kom ifrån instrumentbrädan och låter pip-pip-pip... i nån minut, lät som ett billigt 90-tals-arbandsur från Kina. Jag fick detta ca 3 veckor efter att jag köpt min S80 T6 '99 begagnad, började pipa strax efter att jag kört iväg och slutade efter nån minut. Sen fick jag det när jag precis satt mig i bilen och startat den, öppnade dörren och hörde att det lät mer utanför bilen än innanför. Det visade sig vara larmet som jag inte ens visste om var aktiverat. Tidigare ägare hade tappat bort alla nycklar/fjärrar och införskaffat sig en ny nyckel från Volvo. Dock har de förmodligen glömt bort att sätta in den nya nyckeln i larmet på något vis. Hade vid köpet ett felmeddelande 2 gånger vid start, men som sedan slutade i stil med "engine code lock" eller nåt liknande. Ska ta bilen till Volvo och be dem kolla detta samt att kolla så att de gamla nycklarna är avkodade.
llesrof skrev:
sthlm76 skrev:Vänta nu DIM...vad är det nu då och vad blir det för fel på den?

Nej Det är ingen gasbil jag har...
"DIM" är instrumenthuset med alla instrument. Jag vet ärligt talat inte vad den förkortningen står för, jag har bara märkt att bilentusiaster på forum formligen ääääääälsakr att svänga sig med olika förkortningar, helst också på engelska. Då blir det extra fräsigt. Själv har jag tid att skriva så att folk som jag själv begriper :lol:
"I didn't hear the question but the answer is aliens" :P

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]