- sön 02 sep 2012, 16:39
Hej jag är helt ny här och hoppas på lite hjälp av er.
Bilen är en S70 -97 med ca 26000 mil på mätaren.
Bilen har haft ojämn tomgång vid start i två dagar, sedan igår när jag stannade vid en stoppskylt så blev tomgången dålig och bilen dog.
Den har inte gått att starta sedan dess.
Bensinpumpen verkar fungerar då den "klickar" till när man vrider på tändningen, bytte bensinfiltret i dag och det var också fyllt med bensin.
Gasspjället öppnar och stänger så det verkar inte vara igensatt.
Detta har varit en problembil för mig och det här är tredje gången på 4 månader som bilen blir obrukbar.
Det som är bytt senaste månaderna är bland annat startmotor, vevaxelgivare, antennring plus det vanliga som tändstift och filter.
Någon som har några tips på vad detta kan vara.
Mvh/ Christoffer
Bilen är en S70 -97 med ca 26000 mil på mätaren.
Bilen har haft ojämn tomgång vid start i två dagar, sedan igår när jag stannade vid en stoppskylt så blev tomgången dålig och bilen dog.
Den har inte gått att starta sedan dess.
Bensinpumpen verkar fungerar då den "klickar" till när man vrider på tändningen, bytte bensinfiltret i dag och det var också fyllt med bensin.
Gasspjället öppnar och stänger så det verkar inte vara igensatt.
Detta har varit en problembil för mig och det här är tredje gången på 4 månader som bilen blir obrukbar.
Det som är bytt senaste månaderna är bland annat startmotor, vevaxelgivare, antennring plus det vanliga som tändstift och filter.
Någon som har några tips på vad detta kan vara.
Mvh/ Christoffer

- By Soffantjejen