- lör 01 sep 2012, 23:53
Börjat nästa tro att Volvo med avsikt bygger delarna för att inte hålla längre än en viss tid för att få igen delar av pengarna sen börskraschen.
Variosboy skrev:Fel är alla bilar drabbade av, det som är trist är att små saker har börjat kosta väldigt mycket att få bukt med på bilar som är, eller som i Volvos fall, vill vara premium...Menar du återförsäljare av bilhandlarna eller bilkoncernen isig. För det är väl i dessa fall iaf, Volvo själva som får stå för fabriksfel, om man hinner upptäcka dem i tid. Passande nog kommer det oftast samma dag som garantitiden går ut. Sen ser jag inte riktigt dessa fel som "småfel". Utan mera som ganska allvarliga fel. Ac haveriet hade lika gärna kunnat sluta i motorras. Komforten är en av de största anledningarna till att man köper dyra bilar och som de senaste problemet resulterar i så fårsvinner en stor del av komforten när inte acc heller fungerar längre och det kostar åter 1000 lappar att laga. Eller man får gå upp mitt i nätterna för att avaktivera larmet. Eller att biljäveln lägger av mitt underfärd (på motorväg) vilket lika gärna hade kunnat sluta i den katastrof.
För det är ju så att premiumkunderna kräverl stora fina och dyra bilhallar för att köpa sin bil och det innebär ju i förlängningen att företagen som säljer bilar måste kosta på sina lokaler osv osv vilket gör att man måste få in mer pengar någonstans, och det är ju inga andra än kunderna som betalar för detta..
Börjat nästa tro att Volvo med avsikt bygger delarna för att inte hålla längre än en viss tid för att få igen delar av pengarna sen börskraschen.
Det är manligt att lukta diesel