Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olgaus1993
Hej!

Efter att man har kört med bilen så startar inte bilen ibland, men varje gång det händer måste man vänta kanske 30 minuter sen startar bilen igen och går bra. Den tänder inte ens när det händer, vet inte vad felet kan vara?

Trodde först det var kamaxelgivaren så har bytt den men fortfarande samma sak.

Bilen är en Volvo 850 GLT -92
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du kontrollerat systemreläet som sitter ovanpå kylaren?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Stutte skrev:Se den här tråden och mitt svar sist i den: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 16&t=84885
Kan vara samma problem.
Du kan ha rätt faktiskt. Den uppger märkliga felkoder som inte finns osv.. Var sitter Databoxen på 850? Finns de inte flera på 850?

Bytte systemreläet idag gnestakalle men de hände igen förut, orkade inte hålla på med den pga lång arbetsdag så..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Databoxen sitter på samma ställe som på V70, I en plastlåda vid expansionskärlet. Går inte missa, det går ett plaströr ifrån den in i kylaren.
Min 855a har 2 boxar där, men jag tror ena är till för automatlådan, dvs det är bara en databox för själva systemet.

Om din låda som boxen sitter i aldrig varit öppnad behöver du borra ur en plugg för att öppna den.
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.