Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoguran
Idag när jag kom ut och skulle öppna bilen så gick det inte med fjärrkontrollen. Strömlös!! Satte i nyckeln i låset men det typ kuggar över. Larmet är programmerat så att låset går in i "deadlock" dvs att det inte går att öppna dörrarna genom att dra i handtaget i bilen, och tydligen inte med nyckel heller för den delen. Hursom helst så måste jag få upp motorhuven så jag kan sätta på laddaren! Hur gör man det när man inte kan komma in i bilen och dra i spaken. Tacksam för snabba svar
Användarvisningsbild
av Mupphack
Nu har jag inte prövat detta själv men borde det inte gå att hissa upp bilen där fram lite och krypa under och pilla upp handen och sätta på laddaren på + polen och sen ta jorden i chassiet?

EDIT: Sökte lite nu på det och vissa hade tagit + på startmotorns kabel, men någon annan får bekräfta detta :D
Användarvisningsbild
av js1
Din bil ska gå att öppna utifrån med nyckel även om du har deadlock. Deadlock innebär att man inte ska kunna krossa en ruta och öppna dörren med innerhandtaget. Har du provat båda dörrarna?
Om du drar av plastskyddet på startmotorn hittar du pluskabeln från batteriet, där kan du ansluta laddaren.

Edit: Deadlockläget kan aktiveras när man låser med nyckel utan att larma bilen. Man vrider lite extra på nyckeln förbi det första låsläget, då aktiveras deadlock.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Min -95a, som låstes med larmet och har nu inget batteri fungerar hur bra som helst att låsa upp. Givetvis funkar ju inte centrallåset, men h/v framdörr och baklucka går fint att låsa upp. Det är ju ändå mekaniskt.
Dock är min inte låst i deadlock (det går väl inte med larmet?), så jag kan öppna låsta dörrar innifrån.
Extremt svårstartad s70 2.4T

Är mer van vid äldre Volvo. På dom[…]

Vad händer om du drar en fullgasrepa? Trycke[…]

Takräcke Thule Evo (XC60).

Uppdatering, fick tag i en på Mekonomen och […]

slungdiff på 945

SE modellen har slungdiff.