Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bstrdo skrev:
Mawa71 skrev:Lite mer rapport än igår kväll då...

Grym väghållning - bilen ligger som en padda på vägen (18" Taranis gör väl sitt till) och den adaptiva farthållaren med autobromsen är obeskrivligt skön, likaså är det aktiva helljuset. :D

Det digitala kombiinstrumentet är.. tja, räcker fantastiskt som betyg? Speciellt gillar jag som miljöräv funktionen att jaga "e":et som signalerar ekonomisk körning. Trafikskyltsinformationen är riktigt kul och den skiftar bild exakt när man passerar skylten :)
Usch, säg inte så. Nu börjar jag få ångest för att jag var för snål och inte tog Driver Support-paketet, låter ju hur skönt som helst det där :)

Grattis till en mycket fin bil! Själv har man 9 veckors väntan kvar...
DS-paketet var det som jag lade till på listan först av allt. Jag bilpendlar till & från jobbet (8 mil/dag)och allt som kan underlätta/göra resan roligare är välkommet. Synd att du inte valde det, det är verkligen, verkligen värt pengarna!

Men du får se fram emot allt det andra som väntar - det är en underbar bil! :-DD
Min V40 Momentum D2
Färg: Raw Copper
Fälgar: Mannan 17''

OBS: Jag glömde att ta foto på den bakifrån. ''Sport Spoilern'' är en av dom absolut finaste detaljerna. Återkommer med fler bilder, samt på interiör.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Avuriel skrev:Min V40 Momentum D2

OBS: Jag glömde att ta foto på den bakifrån. ''Sport Spoilern'' är en av dom absolut finaste detaljerna. Återkommer med fler bilder, samt på interiör.
Men hallå!? Du kan ju inte skriva att Sportspoilern är en av de finaste detaljerna och sen inte lägga upp en bild på den! :-O)
Snygg bil Avuriel, mycket snygg! :)
Mawa71 skrev:
Avuriel skrev:Min V40 Momentum D2

Men hallå!? Du kan ju inte skriva att Sportspoilern är en av de finaste detaljerna och sen inte lägga upp en bild på den! :-O)
Snygg bil Avuriel, mycket snygg! :)
Jag sade ju att jag glömde det, men jag har precis varit ute på en åktur och tagit mig tid att ta bra bilder att komplettera. Lägger upp dom strax.
Avuriel skrev: Jag sade ju att jag glömde det, men jag har precis varit ute på en åktur och tagit mig tid att ta bra bilder att komplettera. Lägger upp dom strax.
Det första man blir blind på är ögonen heter det ju... sorry!

Snyggt!! Kan tycka att jag känner igen mig ganska mycket, även om vi har olika inredning i våra kärror. Vår är helt svart. Dödssnyggt! :)
Det är nästan så man vill sitta kvar i bilen efter man har parkerat. Åka mer! Den är så himla rolig att köra. Otroligt grymm väghållning. Jag har ju även progressiv servo som jag måste testa mer. Sägs förhöja den känslan. Får se.
Premium anläggningen är helt oslagbar när man väl ställt in den lite. Surround gör väldigt mycket skillnad.

Hittills lyckats avverka 23mil. Än så länge är den helt klart värd varenda krona!!
Avuriel skrev:Det är nästan så man vill sitta kvar i bilen efter man har parkerat. Åka mer! Den är så himla rolig att köra. Otroligt grymm väghållning. Jag har ju även progressiv servo som jag måste testa mer. Sägs förhöja den känslan. Får se.
Premium anläggningen är helt oslagbar när man väl ställt in den lite. Surround gör väldigt mycket skillnad.

Hittills lyckats avverka 23mil. Än så länge är den helt klart värd varenda krona!!
Hehehe, visst är det så! Jag försökte få igenom ett pizzainköp igår men det gick jag bet på. Lilla hjärtat ville då rakt inte åka till grannstaden och köpa pizza.. "10 mil för en pizza!? Är du knäpp!?".. Haha!

Hm.. Kanske ska pilla lite till på inställningarna på ljudet, har du ändrat på equalizerinställningarna?
Mawa71 skrev:
Avuriel skrev:Det är nästan så man vill sitta kvar i bilen efter man har parkerat. Åka mer! Den är så himla rolig att köra. Otroligt grymm väghållning. Jag har ju även progressiv servo som jag måste testa mer. Sägs förhöja den känslan. Får se.

Hehehe, visst är det så! Jag försökte få igenom ett pizzainköp igår men det gick jag bet på. Lilla hjärtat ville då rakt inte åka till grannstaden och köpa pizza.. "10 mil för en pizza!? Är du knäpp!?".. Haha!

Hm.. Kanske ska pilla lite till på inställningarna på ljudet, har du ändrat på equalizerinställningarna?
HAHA! 10 mil?? WHOA?! För en pizza? Men ok. För att köra är ju helt ok dock. haha :P
Jo jag pillade lite mer Equilizern.
Avuriel skrev:
HAHA! 10 mil?? WHOA?! För en pizza? Men ok. För att köra är ju helt ok dock. haha :P
Jo jag pillade lite mer Equilizern.
Ja, just för att få köra lite mer.. :-)-)
Nu blir det handboksläsning i soffan, over'n'out för ikväll!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]