Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
så där nu är videon fixad och kolla vi fick starta från 100 km/H till 200 och ni ser typ vid 170 börjar trycka ordentligt in i baken på saaben och OBS BILEN ÄR SÅ GÅTT SOM NY!!

FILM

Användarvisningsbild
av Loner
Den där videon säger mig inget...
Användarvisningsbild
av frilins
Loner skrev:Den där videon säger mig inget...
Nej inte ett jota!
Det jag skulle vilja veta är, vem höll i kameran och vad vägde han?
Användarvisningsbild
av Ampy
frilins skrev:
Loner skrev:Den där videon säger mig inget...
Nej inte ett jota!
Det jag skulle vilja veta är, vem höll i kameran och vad vägde han?
en förare som kör och en spelar in jag har mera vide men dem kan jag inte visa för allmämheten p.g.a olika skäl...
Användarvisningsbild
av Ampy
Steff 99 skrev:Toppfart för en manuell V70 2,5T -04 235km/tim Aut . 225 km/tim enligt tekniska data från Volvocars...vad har du fått att den är fartspärrad!!??på 220 km/tim
kolla på m in mätare tll vänster då
Användarvisningsbild
av Loner
Och du tror att mätaren visar rätt?

/L
av bromsoket
kan du säga till din kompis att gasen sitter till höger om bromspedalen: ):):)
skämt åsido, den saaben gick inte för fullt, då låter det klart annorlunda, lyssna på varven, mvh "en som jobbat på saab i 18 år och följdaktligen provkört några st"
Användarvisningsbild
av Ampy
Loner skrev:Och du tror att mätaren visar rätt?

/L
ja alla mätare diffar ju ca 10% så men sällan går någon mätare i fartspärr
Användarvisningsbild
av Ampy
bromsoket skrev:kan du säga till din kompis att gasen sitter till höger om bromspedalen: ):):)
skämt åsido, den saaben gick inte för fullt, då låter det klart annorlunda, lyssna på varven, mvh "en som jobbat på saab i 18 år och följdaktligen provkört några st"
Men hur förklarad du att jag åker i från en 9-3ss aero 03 6 växlad låda då kan han gasa måste ba påminna om att killen som körde Saaben har hafft 2 sticken 9-5 Aero och är på G att köpa nu 9-5 Aero HIRS och båda va trimmade så han vet nog hur man gasar men som han sägger en seg bil är en seg bil!!
Användarvisningsbild
av Loner
Ampy skrev: båda va trimmade så han vet nog hur man gasar men som han sägger en seg bil är en seg bil!!
Bara för att man har kraft under huven är det inte alls säkert man kan hantera den på effektivt sätt.

Börja med att byta förare mellan bilarna. Skaffa ett riktigt mätur och en gps!

/L

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]