Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crippa
Hejsan.

Jag har precis bytt oljetråg på min V70 1999
Startade upp den och kontrollerade så inget läckage förekom, och det gjorde det inte.

Dagen efter så körde jag bilen 80 mil, utan problem
Bilen går väldigt bra nu också tycker jag, häromdagen så öppnade jag motorhuven när motorn var igång, och tyckte att han tickade ganska mycket.

Jag har haft i Biltemas 5w40 Olja.

FIlmklipp på hur den låter:

Då till min fråga, låter det åt helvete, eller kan jag köra vidare på det här, med tanke på att bilen ändå har ett par år på nacken.

Tack för er tid!

Mvh

Christoffer
av crippa
Hej

Min motor är B5252S

Biltemas klassificering på oljan är:
API SM/CF, ACEA A3/B3/B4

Dock så måste jag kolla upp vad för klassificering på olja som skall vara till volvon.
av volvobaggen
Jag kör den samma oljan på den samma motorn, och den fungerar mycket bra. Kan det vara at du har fått skit i oljekanaler/lyftare i samband med trågbyte? Tickar den när den är kall, eller hela tiden? Första gång med biltema-olja?
av crippa
Den tickar nog sådär hela tiden, även när den är varm.
När jag spelade in filmen så var motorn varmkörd..
Biltema oljan hade jag i när det gamla tråget var på också, dock vet jag inte vad den förra ägaren har använt för olja...
av Uninium
Nexus skrev:jag må vara döv men hör inget annat än ljudet från spridarna
Det tänkte jag också på, vissa brukar ticka högt. Känn på spridarbryggan då man både hör och känner om det är dom som låter.
av crippa
Hej

Då ska jag ner och känna och lyssna på spridarbryggan idag, så får jag avlägga en rapport senare.

Jag måste tacka så mycket för snabba och bra svar :)
Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]

Fönsterhiss ur funktion

Inte osannolikt att det är kabelbrott mellan […]

..Lade du vaselin bara på själva kont[…]