Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Harlock
Var o köpte en V70 en bra bit därifrån jag bor. Försäljaren hadde bytt kamremen men ville att den skulle eftersjusteras efter ca 15 Mil. Nu är min fråga hur viktigt det är. då jag inte har nån i min närhet som kan sånt och det är lågnt att åka till försäljaren för att han ska göra det. Känns onödigt o lämna in bilen till volvo bara för att eftersjustera kamremen
:P
Användarvisningsbild
av ketto
efterjustera? Aldrig hört talas om de! Kamremsspännaren håller remmen spänd oavsett varvtal! Tar upp svängningar från remmen!
av Frigge
Harlock skrev:Var o köpte en V70 en bra bit därifrån jag bor. Försäljaren hadde bytt kamremen men ville att den skulle eftersjusteras efter ca 15 Mil. Nu är min fråga hur viktigt det är. då jag inte har nån i min närhet som kan sånt och det är lågnt att åka till försäljaren för att han ska göra det. Känns onödigt o lämna in bilen till volvo bara för att eftersjustera kamremen
:P
Normalt sett behövs ingen efterjustering MEN är det den manuella justeringen som sitter på din motor skulle jag nog faktiskt kolla det.
I mina öron låter det som att säljaren är osäker på hur han har spänt remmen. Sitter det den Hydrauliska spännaren behövs det sjölvklart inte.
Den manuella kom i modellår 98 har jag för mig.
av Harlock
ok, detta är en -98 T5 så det är kanske bäst o kolla upp det då

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]